"אני מעריך שמגמת ירידת הריבית במשק האמריקאי תימשך. יש כאן משחקי כוחות בין הנגיד לבין הנשיא דונלד טראמפ, ובסופו של דבר טראמפ ינצח, כי הוא צודק". כך אמר ל"מעריב" אלן גרוס, בעל השליטה בחברת GFI ואחד ממשקיעי הנדל"ן בניו יורק, שהגיע לביקור בישראל. בחברת GFI מושקעים מספר מוסדיים ישראליים מענף הביטוח, בהן חברת הראל וקרן הגידור נוקד. 
איל הנדל"ן האמריקאי מעריך שהריבית במשק האמריקאי תמשיך לרדת, והוא אומר זאת, בין השאר, על סמך היכרותו (העסקית) עם טראמפ. החברה, שהתחילה עם נכסים בהיקף 500 מיליון דולר, עברה תהליך השבחה ושווי הנכסים גדל ל־1.2 מיליארד דולר. הם נמצאים בעיקר בניו יורק, מישיגן וקליפורניה. גרוס, הפעיל זה 40 שנה בשוק הנדל"ן וברשותו נכסים ומלונות רבים, ניצל את הבום בבורסת תל אביב וגייס לפני כארבע שנים באגרות חוב 650 מיליון שקל. מאז הוא פרע את מרבית החובות, בין השאר, באמצעות תהליך מהיר של מימוש נכסים.

אלן גרוס. צילום: יח"צ
"בתחילת 2019 הפעלתי מפת דרכים עסקית לשנה, ועמדנו בה כבר לאחר חצי שנה באמצעות מימוש מהיר של נכסים והשבחתם", מספר גרוס. "באחרונה מכרנו שני נכסים בשווי של כ־130 מיליון דולר. יש לי עודפים בקופה וחברה מסודרת עד 2021. התשלום הבא, על סך 30 מיליון דולר, ישולם בסוף השנה".

אלא שחברת FGI עברה לפני שנה משבר אמון קשה, והיה חשש לגורל חובותיה. תשואות שתי סדרות אגרות החוב התקרבו ל־20%. בימים אלה התשואות ירדו אל מתחת ל־10%, והאמון הושב. גרוס: "המשקיעים הישראלים חסרי סבלנות, והיו רוצים לראות את הכסף אצלם בחזרה כמה שיותר מהר. חלק מהמשקיעים חכמים ומתוחכמים, אבל חלק חסרי סבלנות, פועלים בעצבנות ומגיבים לכל ידיעה בעיתון או למה שבלוגיסטים אינטרסנטים כותבים. אני אומר להם דבר פשוט – אם יש משהו שמפריע לכם, תבדקו איתי".