בהפתעה מוחלטת: אחד ממנכ"לי חברת הענק WeWork, אדם ניומן, התפטר מתפקידו לאחר לחץ רב שהופעל עליו מצד חברי דירקטוריון ונושים שונים של החברה בימים האחרונים. לאחר התפטרותו, יתפקד ניומן בחברת האם של WeWork בתור יו"ר ללא סמכויות. בהתאם, בחברה ימנו במקומו שני מנכ"לים חדשים - סבסטיאן גאנינגהם וארטי מינסון, ותמשיך לחפש אחר מועמד שיתאים להחליף את ניומן.



ההתפטרות הזו היא השלב המשמעותי ביותר של החברה מאז השקת בוול סטריט השבוע. החברה דחת את מכירת מניותיה בשבוע שעבר לאחר שערך השוק שלה ירד לבערך 15 מיליארדי דולרים, מ-47 מיליארדים. את הערך המופסד מכרה החברה כמניות באופן פרטי בחודש ינואר האחרון.



המשקיעים של חברת הפתרונות הנדל"ניים למרחבי עבודה הביעו דאגה מהשליטה החזקה של ניומן הכריזמטי והבלתי צפוי באופן מכירת ופיצול המניות שלה. ההחלטה בוצעה לאחר ישיבת הנהלה ארוכה ביום שלישי האחרון והתייעצויותיו של המנכ"ל היוצא בימים האחרונים. ביום ראשון, הוא נפגש עם מנכ"ל חברת האשראי JPMorgan Chase, ג'יימי דימון, ומאוחר יותר באותו היום נפגש לארוחת ערב עם ברוס דנלווי, שותף פעיל בחברת האם WeCompany.



טרם ברור אם התפטרותו של ניומן תהיה מספיקה על מנת לחבל במניות של חברתו. המשקיעים בה הביעו דאגה נוספת לגבי המודל העסקי של החברה. על פי הדיווחים, החברה בזבזה מיליארדי דולרים על מנת להתרחב ועל כן לא סביר אם תייצר רווח בשל מהלכים אלו בעתיד הנראה לעין.