מורידים ריבית: ביום רביעי החליט הפד האמריקאי להוריד את שיעור הריבית ברבע אחוז, זו הפעם השלישית השנה. הריבית תעמוד מעתה בטווח שבין 1.5% ל־1.75%. יו"ר הפד, ג'רום פאוול, ציין כי מאזן הסיכונים מול הסיכויים השתפר מעט לטובה, תוך כדי התבהרות התמונה סביב נושא הברקזיט ועל רקע הציפיה לחתימת הסכם סחר בין ארה"ב לסין.
 
חוסן צרכני: קובעי המדיניות ימשיכו לעקוב אחר הנתונים, ובמידת הצורך יעשו צעד נוסף כדי לשמר את ההתרחבות בפעילות. פאוול הבהיר  שהצרכן האמריקאי מפגין חוסן הודות לשוק העבודה החזק, אך לעומת זאת העסקים מקטינים השקעות והייצוא סובל מאי־הוודאות בזירת הסחר. 
 
הפתעה לטובה: כלכלת ארה"ב הפתיעה עם קצב צמיחה של 1.9% ברבעון השלישי, זאת, מעל תחזיות של 1.6%. ברבעון השני צמחה ארה"ב ב־2%. הצמיחה שיקפה בעיקר את חוסנו של הצרכן האמריקאי, החלק החשוב של הכלכלה. ההשקעות הגולמיות רשמו את הרבעון החלש ביותר מאז 2015. התמריצים הפיסקאליים של 2018 מתחילים להתפוגג וחלקים שונים של הכלכלה משדרים מסרים סותרים. 
 

מלחמת הסחר: נתוני הייצוא והייבוא של ארה"ב מצביעים על חולשה בחודש ספטמבר. החברות האמריקאיות התקשו להתמודד עם השלכות מלחמת הסחר. הטלת מכסים הדדית על ידי ארה"ב וסין גרמה לפגיעה בשרשרת ההיצע הגלובלית והכבירה את אי־הוודאות. עם צאת הנתונים הודיע הנשיא טראמפ כי חתימת ההסכם עם ממשלת סין נמצאת ממש מעבר לפינה (הערכה: צפוי להיסגר בחודש הבא בצ'ילה).    
 
פעם שלישית ברקזיט: בריטניה החליטה על 12.12 כתאריך הבחירות לפרלמנט, שבעקיפין יחרצו גם את גורלו של הסכם הברזיט. אחרי שתרחיש של יציאה ללא הסכם ירד מהפרק, הצליח בוריס ג'ונסון לאשר את המהלך. בבריטניה מעריכים שכל התפתחות עדיפה על פני הסטטוס־קוו שקיים היום. זו תהיה הפעם השלישית בארבע וחצי השנים האחרונות, שבה העם הבריטי יוצא לקלפיות.  
 
עונת הדוחות: אלפבית, החברה האם של גוגל, רשמה ברבעון השלישי רווח נקי מתואם של 10.12 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 12.42 דולר למניה. עם זאת, ההכנסות עקפו את התחזיות - לאחר שזינקו ב־20% לעומת הרבעון המקביל. מיקרוסופט הביסה את אמזון וזכתה בחוזה בסך 10 מיליארד דולר לאספקת שירותי ענן לפנטגון. הניצחון של ענקית התוכנה התקבל בהפתעה, שכן אמזון נחשבה למועמדת המועדפת לזכייה בחוזה.
 
סקרי עסקים: הצרכנים בגוש האירו מושכים את מרב תשומת הלב של הכלכלנים שמנסים להעריך את תוואי הצמיחה העתידי. האנליסטים סבורים כי כלכלת גוש האירו צמחה ברבעון השלישי של השנה ב־0.1% בלבד, מה שמאשש את החששות של הבנק האירופי לגבי המשך הירידה בצמיחה. החולשה נרשמה בכל הסקטורים, למעט הבנייה. בספטמבר, השיקה ECB תוכנית הרחבה חדשה שנתקלה בביקורת חלק מהכלכלנים.
 
רווח במקום התכווצות: עונת הדוחות מתבררת עד עתה כפחות־גרועה ממה שחזו האנליסטים. החברות מצליחות להכות את התחזיות בכ־5%. מסתמן שהחברות ב־S&P500 יציגו גידול רבעוני של כ־3%־2% ברווח למניה, במקום התכווצות של כ־3% שצפה השוק ערב פרסום הדוחות. הציפיות ל־2020 עדיין נמצאות ברמה גבוהה - תחזית צמיחת הרווחים עומדת על כ־10%, אך ניתן להניח שהיא תרד בהמשך.