1. לא רואים שינוי בריבית
בשווקים המתינו השבוע להחלטת הפד האמריקאי, שבהתאם לציפיות הותיר את שיעור הריבית ללא שינוי ואותת כי גם במהלך 2020 קובעי המדיניות לא רואים שינויים במדיניות, אלא אם כן הסביבה הכלכלית תשתנה באופן מהותי. על רקע ההחלטה, תשואות האג"ח ל־10 שנים ירדו מתחת ל־1.8%, הדולר נחלש ושוק המניות הגיב בעליות. בשווקים סבורים כי מהלך הריבית הבא יהיה רק אחרי הבחירות.



2. מביטים אל זירת הסחר
אחרי התבהרות התמונה המוניטארית בארה"ב, עיקר העניין עבר לזירת סחר החוץ. המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות במשא ומתן בין ארה"ב לסין, כשהאירוע המרכזי הקרוב הוא איום הטלת המכסים על מוצרים נוספים, שתוכננו ל־15.12. התקדמות שיחות הסחר לכיוון של חתימה על השלב הראשון של העסקה צפויה להסיר את האיום.



3. ג'י.פי. מורגן לוקחים סיכון


כלכלני ג'י.פי. מורגן אופטימיים לגבי 2020. לדבריהם, הכלכלה העולמית צפויה להתאושש ובבית ההשקעות רואים הזדמנות במניות של גרמניה, בבנקים של יפן ובשווקים המתעוררים. במקביל, ההמלצה שלהם היא למשקל חסר על איגרות החוב, בעיקר אג"ח חברות בדירוגי השקעה. בג'י.פי. מורגן סבורים כי מחיר הזהב ירד.



4. ארמקו על המפה
אחרי ציפייה ארוכה הונפקה ביום רביעי ארמקו, חברת הנפט הסעודית, ומיד הפכה לחברה הציבורית עם שווי השוק הגבוה בעולם - 1.88 טריליון דולר. ביום המסחר הראשון, עם תחילת המסחר, זינקה מניית החברה ב־10% - המגבלה היומית המותרת בבורסה בסעודיה. ארמקו עקפה את אפל ואמזון לפי שווי שוק.



5. וולקאם, קריסטין לגארד
באירופה מברכים את קריסטין לגארד על כניסתה הרשמית לתפקיד הנגידה, ומנסים להעריך האם העמדה המוניטארית ל־2020 תהיה דומה לזו של קודמה בתפקיד, כלומר - הפחתות הריבית והרחבה כמותית. בשווקים נותנים סיכוי של 20% להפחתת ריבית נוספת עד ספטמבר 2020. תשואות האג"ח של ממשלת גרמניה נותרות באמצע הטווח שלהן בחודשיים האחרונות.



6. פריחת הנדל"ן בסין?
הזינוק החד במכירת הציוד לענף הבנייה בסין מעיד על הצפי לפריחת הענף. ברקע לנתונים נמצא מהלך ממשלתי - הממשל בבייג'ין חזר לעודד השקעה בתשתיות, זאת נוכח ההאטה הכלכלית. מדיניות כזו צפויה להמשך גם ב־2020 - הממשל מתכנן לגייס כטריליון יוטן באמצעות אג"ח שמיועדות למיזמי תשתיות, כגון כבישים מהירים ומאגרי מים.



7. מרגישים בנוח
הבנק המרכזי של ברזיל הוריד את שיעור הריבית השבוע בחצי אחוז, ל־4.5%, ואף הותיר דלת פתוחה להפחתה נוספת בהחלטת הריבית הקרובה. הוועדה המוניטארית הדגישה שהיא מרגישה בנוח עם סביבת האינפלציה הנוכחית, שנשארה מתונה ואפשרה את המהלך. קצב האינפלציה עמד בנובמבר על 3.27%, כאשר היעד ל־2019 עמד על 4.25% ול־2020 - על 4%. 




הכותבת היא מנהלת מחלקת מחקר מדדים בקבוצת קסם, מבית אקסלנס. האמור לעיל הוא למטרות מידע בלבד ואין לראות בו הצעה או ייעוץ לרכישה או למכירה של ניירות ערך המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול שינויי שוק