כאילו הצרות בטוויטר לא מספיקות: חברת הרכבים החשמליים של אילון מאסק, טסלה, הודיעה היום (שבת) על ביצוע ריקול של 321,000 כלי רכב בארה"ב, זאת בעקבות תקלה בפנסים האחוריים, שעלולים לא להאיר לסירוגין. 

הדרמה בטוויטר נמשכת: "החברה קורסת, לא ברור אם תשרוד את סוף השבוע"
אילון מאסק ביקש מגולשי טוויטר להצביע האם להחזיר אליה את טראמפ

רק אתמול ביצעה החברה ריקול של 30,000 רכבים מדגם "X" בארצות הברית, זאת בעקבות כשל שהתגלה, העלול להוביל לפתיחה לא תקנית של אחת מכריות האוויר ברכב. המהלך הוביל לירידה של 3% במניות החברה, השפל הגדול ביותר של החברה מזה כמעט שנתיים.

באשר לריקול הנוכחי עקב התקלה בפנסים האחוריים, החברה הודיעה כי היא פועלת לתיקון התקלה, וכי עד כה לא דווח על תאונות שנגרמו כתוצאה ממנה. יצרנית הרכבים החשמליים אמרה שהריקול הקשור לאור האחורי מכסה כמה רכבים מדגם 3 ו-2020-2023 מדגם Y.

החברה אמרה שהריקול הגיע בעקבות תלונות לקוחות שנודע לה בסוף אוקטובר, בעיקר משווקים זרים, בטענה שפנסי הרכב לא נדלקו. החקירה מצאה במקרים נדירים שהאורות עלולים לא לפעול לסירוגין עקב חריגה שעלולה לגרום לגילוי תקלות שווא בתהליך ההשכמה של הרכב. טסלה אמרה שהיא קיבלה שלושה דוחות אחריות על הנושא.

טסלה דיווחה על 19 קמפיינים של ריקול בארה"ב בשנת 2022 המכסים יותר מ-3.7 מיליון כלי רכב כולל ארבע התקשרויות בנובמבר, על פי נתוני הרשות הלאומית של ארה"ב לבטיחות בדרכים NHTSA. 

מדובר במכה עסקית נוספת שנוחתת על מאסק בסוף השבוע הנוכחי, בצל התפטרות אלפי עובדים מטוויטר והחשש מפני קריסת החברה בימים הקרובים בשל כך. 

אלפי עובדים התפטרו מהחברה בעקבות אולטימטום של מאסק, שדרש מהעובדים לבחור אם הם רוצים להמשיך איתו בחברה או להתפטר. כמות העוזבים הייתה גדולה משציפה, כולל כ-80% מהמהנדסים ובהם כמה מהנדסים "אגדיים", וכן צוותי פיתוח ותמיכה שלמים. 

לפי ההערכות נראה כי רק כ-1,200 איש נותרו בחברה, שמנתה עד לפני שבועיים 7,500 עובדים, ורבים סבורים שהרשת החברתית נמצאת בדרך לקריסה - עם מגוון תקלות באופן פעולתה התקין של הרשת החברתית שכבר החלו להופיע בימים האחרונים.