פול פאקר, שותף ב-Globis Capital Management, שוחח בראיון אחד על אחד עם העורך הראשי של ג'רוזלם פוסט, יעקב כץ, בנושא הזדמנויות השקעה במרוקו. השיחה נערכה בכנס ההשקעות הגלובלי של קבוצת הג'רוזלם פוסט במרקש, מרוקו, בחסות הג'רוזלם פוסט ושותפיה לתקשורת, Global Media Holdings במרוקו וה-Khaleej Times באיחוד האמירויות הערביות.

Globis Capital, שהשקיעה בחמש עשרה השנים האחרונות גם בחברות ציבוריות וגם בסטארט-אפים בישראל, השקיעה לאחרונה בחברת Forafric, אחת מחברות עיבוד החיטה המובילות במרוקו, שהיא החברה הציבורית הראשונה ממרוקו שנסחרת בבורסה בארה"ב.

החברה מספקת כיום את מוצריה ליותר מ-45 מדינות ביבשת אפריקה. פאקר ציין כי מרוקו היא השער לאפריקה. "בעשר השנים הקרובות, הזרועות של מרוקו יגיעו ל-2 מיליארד אנשים, באמצעות הסכמי סחר חופשי עם למעלה מ-100 מדינות", אמר. "זה משהו שאנחנו מוכנים להמר עליו ולהשקיע בו. מרוקו מוכנה להון מערבי". פאקר הוסיף שקזבלנקה נמצאת במרחק של שש שעות טיסה בלבד מניו יורק.

פקר התייחס גם לרמת ההשכלה הגבוהה במדינה וציין כי מדי שנה מצטרפים לכוח העבודה במדינה 500 מהנדסים שהוכשרו לאחרונה. "יש כאן פנינה נסתרת במרוקו", אמר, "המהנדסים המרוקאים הצעירים באמת יכולים להיות ה-'אחד ועוד אחד שווה ארבע' בעולם ההשקעות".

בתגובה לשאלתו של כץ על האווירה העסקית במרוקו, השיב פאקר כי הוא מרגיש בטוח יותר ללכת ברחובות קזבלנקה ומרקש מאשר ללכת בניו יורק, ושיבח את הממשל של המלך מוחמד השישי על האווירה מסבירת הפנים. "ברגע שהם שומעים שאתה יהודי, אנחנו לא בני דודים - אנחנו אחים", הוסיף.