עמית לנג, מנכ"ל מקורות, חברת המים הלאומית של ישראל, התווה את אסטרטגיית המים המקיפה של החברה בכנס ההשקעות הגלובלי של קבוצת הג'רוזלם פוסט במרקש, מרוקו, בחסות קבוצת ג'רוזלם פוסט ושותפיה לתקשורת, Global Media Holdings במרוקו, ו-Khaleej Times באיחוד האמירויות הערביות.

מקורות, הנמצאת בבעלות מלאה של מדינת ישראל, מספקת מים לכמעט 70% מאוכלוסיית המדינה, לרצועת עזה, השטחים ביהודה ושומרון, הרשות הפלסטינית וממלכת ירדן. כיום, החברה מנהלת ארבע מערכות מים שונות בזמן אמת, עם פחות מ-3% איבוד מים בלבד.

לנג ציין כי מקורות, בנוסף להיותה חברת אספקת מים, היא גם קבוצת אחזקות, המחזיקה בשתי חברות בת ובהן פעילות שבעה סטארט-אפים. לדבריו המומחיות של החברה ניכרת במגוון רחב של דיסציפלינות, כולל ביג דאטה, סיבים אופטיים, אבטחת סייבר וכלכלה מעגלית, מה שמאפשר לה לספק פתרונות מים משולבים.

לנג הסביר שהשינוי שניכר באקלים והמחסור במים הגיע גם למדינות מתקדמות דוגמת ארה"ב ואירופה, החדשנות של מקורות וניהול משאבי המים שלה יאפשרו לה לספק לישראל מים ביעילות רבה. היכולות של מקורות, אמר לנג, יקלו על החברה להפוך לשחקן מוביל בתעשיית המים המקומית והעולמית. "אנחנו פועלים בזירה הבינלאומית בתחומים רבים", אמר, "יוצרים תוכניות אב, מייעצים בנושאי התפלה וטיפול בשפכים, הידרולוגיה של מי תהום, קידוחים עמוקים, אספקת מים ועוד". בשנת 2022, מקורות הייתה פעילה בבחריין, הודו, ארגנטינה, אורוגוואי, פרו, מקסיקו, קפריסין ואזרבייג'ן.

לנג סיכם את דבריו והודיע כי החברה תחתום על מזכר הבנות עם ONEE, המשרד הלאומי לחשמל ומי שתייה של מרוקו, לשיתוף פעולה בינלאומי בין שתי החברות.

"מקורות ממחישה את הרוח הישראלית הייחודית", אמר לנג. "נועזות, תחכום וחדשנות, לצד התמודדות עם האתגרים המורכבים של משק המים הישראלי". לאחר המצגת של לנג, עבדרהים אל חפידי, מנכ"ל ONEE, הציג את תוכניותיה של מרוקו להחדרת טכנולוגיה חדשנית לשימור משאבי מים ואנרגיה, לרבות התפלת מים ושימוש במימן ואנרגיה מתחדשת.