עולם באינפלציה: המרכז למחקר עסקי וכלכלי באוניברסיטת בול סטייט שבאינדיאנה פרסם היום (שני) את טבלת הליגה הכלכלית העולמית לשנת 2023, שמשווה את הביצועים הכלכליים של 191 מדינות. לפי הדו"ח, בשנה החולפת "הכלכלה העולמית התנסתה בהלם אינפלציוני בהיקף שלא נראה מאז תחילת שנות ה-70".

עוד ציינו החוקרים כי "השאלה לשנה הקרובה היא עד כמה הצעדים לריסון האינפלציה יהיו כואבים עבור הכלכלה העולמית ואם ניתן לשמור על התכווצויות כלכליות אפשריות כשהן קצרות ורדודות". החוקרים המשיכו ותהו האם יהיה צורך בהפחתה ממושכת יותר בביקוש כדי להחזיר את צמיחת המחירים לרמות נוחות יותר.

מה אפשר לעשות כדי למנוע משבר כלכלי? הנה כמה רעיונות | פרשנות

עם סוף השנה הקרב, הדו"ח מציב את ארה"ב במקום הראשון בין כלכלות העולם. אחריה עומדות סין, יפן, גרמניה והודו, כאשר בשנה הבאה צפויה גרמניה לעקוף את יפן.

לפי התחזית לשנת 2037, חמש עשרה שנה מהיום, סין תהיה הכלכלה במקום הראשון, אחריה ארה"ב, והודו תהיה במקום השלישי, אליו היא צפויה להגיע כבר בשנת 2032.

ומה לגבי ישראל? מדינתנו נמצאת כיום במקום ה-27 וכך היא צפויה להיות גם בשנה הבאה, לעומת המקום ה-33 בשנת 2017. עם זאת, הכלכלה הישראלית צפויה לרדת למקום ה-32 בעוד 15 שנה.

מבחינת האינפלציה, החוקרים ציינו כי "יחסית לשאר העולם, האינפלציה בישראל הייתה מתונה, וצפויה להגיע ל-4.5 אחוזים". כאשר הצמיחה השנה צפויה להגיע ל-6.1 אחוזים, אולם בשנה הבאה צפויה האטה.