הבנק הבא שיקרוס? בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות, ניתן לראות עשרות אמריקאים עומדים מחוץ לסניף בנק First Rupublic, בפאתי לוס אנג'לס על מנת להוציא כספיהם. זאת, לאחר קריסתו של בנק SVB.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, אלפי עסקים במדינת קליפורניה, גילו שחשבונות הבנק שלהם "נעולים", ואינם יכולים לעשות שימוש בכספיהם. הבנק פרסם הצהרה לפני כיומיים, ובו ביקש להרגיע את המשקיעים, והדגיש את "המשך הבטיחות, היציבות, וההון של בנק". הבנק נוסד בסן פרנסיסקו בשנת 1985, ולו 80 סניפים ב-11 מדינות בארה"ב, בעיקר בחוף המערבי והמזרחי. 

כזכור, רגולטורים פיננסיים אמריקאים הודיעו על סגירת בנק סיליקון ואלי SVB והשתלטו על הפיקדונות, בקריסת הבנק השנייה בגודלה בארה"ב, מזה כמה עשורים. המטה של הבנק נמצא בסנטה קרלה בקליפורניה, והוא נחשב לאחד המלווים החשובים ביותר לחברות סטארט-אפ בארה"ב, כמו גם עובד עם סטארט-אפים ישראלים רבים. ההחלטה על הסגירה הגיעה בעקבות מניית הבנק שצללה, משום שנאלץ למכור נכסים בהפסד, בעקבות ירידה בכמות הפיקדונות בו. 

ה-FDIC, התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות בארה"ב, הודיע כי בעלי פיקדונות מבוטחים יקבלו גישה לפיקדונות שלהם לא יאוחר מאשר יום שני בבוקר. סך נכסי הבנק הסתכמו בכ-209 מיליארד דולר נכון לסוף דצמבר של השנה שעברה, והפיקדונות בכ-175.4 מיליארד דולר. עוד נמסר כי היקף הפיקדונות שחורגים ממגבלות הביטוח טרם נקבע.