"Etsy" הזהירה אתמול את מוכריה מפני עיכוב בעיבוד התשלומים, עקב קריסת בנק עמק הסיליקון שאירעה ביום שישי. חברת השוק מסרה שהיא השתמשה בבנק הסיליקון כדי להקל על התשלומים למוכרים מסוימים, וכי היא עובדת עם שותפי תשלום אחרים כדי להנפיק הפקדות. 

"רצינו ליידע אותך שיש עיכוב בהפקדה שלך שתוכננה להיום", נכתב באימייל מ- Etsy. "אנחנו יודעים שאתה סומך עלינו שנעזור לנהל את העסק שלך, ואנו מבינים כמה חשוב לך לקבל את הכספים שלך כאשר אתה צריך אותם, הצוותים שלנו עובדים קשה כדי לפתור בעיה זו ולשלוח לך את הכספים שלך במהירות האפשרית", נמשך האימייל.

אטסי טוענת ל-7.5 מיליון מוכרים ברחבי העולם. אחד ממוכרי אטסי שנפגע אמר לחדשות NBC שלעיכוב ההפקדות תהיה השפעה "קטסטרופלית" על העסק שלו. אוון מקיני, המנהל עסק חריטת לייזר בקנטאקי, אמר באימייל שהוא מסתמך על ההפקדות כדי לשלם עבור עלויות משלוח וחומרים. מקיני אמר שהוא כבר פנה לאחד הספקים שלו כדי לדחות הזמנה של חומרים שהוא צריך לשבוע הבא. "בשלב זה, אטסי לא סיפקה מסגרת זמן להפקדת הכספים. למרות שיש לי אתר אינטרנט, Etsy נשאר חלק עצום מהעסק שלי", אמר מקיני.

"Etsy" הוא אתר שוק עולמי מקוון המתמקד במסחר מקומי ובינלאומי שמשמש כאחד מהפלטפורמות ההמשמעותית ביותר לשיווק עבודות יד, פריטי ווינטאג', וציוד יצירה. המוכרים הם אנשים פרטיים ועסקים קטנים המציעים מיליוני פריטים ושירותים דרך הפלטפורמה המקוונת. 

הדרמה עם בנק הסיליקון החלה מוקדם יותר השבוע כשהבנק חשף כי הוא מכר כ-21 מיליארד דולר של ניירות ערך והציע למעלה ממיליארד דולר במניות, הכל לגיוס כספים ל"מטרות תאגידיות כלליות". מהלך זה העלה גבות בקרב משקיעים שהרהרו מדוע בנק הסיליקון צריך לגייס כל כך הרבה כסף בפתאומיות. מהלך זה גם הדאיג את המשקיעים, שרבים מהם תהו לפתע האם כספם בטוח והחלו למשוך כספים.

ביום שישי, מחלקת ההגנה והחדשנות הפיננסית של קליפורניה הצהירה שהיא משתלטת וסוגרת את בנק הסיליקון כדי להגן על פיקדונות, ומינתה את התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות כמכנס הנכסים שלה. המחלקה גם הקימה ישות נפרדת שבה כל הפקדות בנק הסיליקון המבוטחות, עד 250 אלף דולר לכל מפקיד, יהיו זמינות עד יום שני בבוקר. ההשבתה באה לאחר בוקר סוער של בנק הסיליקון שבמהלכו הופסק המסחר במניותיה לאחר שהן נפלו במספר דו ספרתי עוד לפני פתיחת השווקים. הסגירה מסמנת את הכישלון הבנקאי הגדול ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2008, והשני בגודלו בהיסטוריה של ארה"ב.