טלטלה כלכלית בארה"ב: מחלקת השירותים הפיננסיים של מדינת ניו יורק הודיעה הלילה (שני) על סגירת "Signature Bank". בבנק היו פיקדונות בסכום של כ-90 מיליון דולר נכון לסוף דצמבר האחרון.

עקב קריסת SVB: מיליארדי דולרים מכספי ההייטק עלולים לרדת לטמיון
לאחר הקריסה הבנקאית בארה"ב: ירידות שערים חדות בבורסה

עם זאת, משרד האוצר האמריקאי, הבנק המרכזי והתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות הודיעו כאמור בהצהרה משותפת כי כל ההפקדות יוחזרו בשלמותן ו"את ההפסדים לא יישאו משלמי המיסים". הבנק הוקם בשנת 2001 והיה שחקן מרכזי בשוק הקריפטו, שכן כמעט רבע מהפיקדונות שלו הגיעו ממגזר עסקי זה.

הוסבר כי ההחלטה לסגור את הבנק התקבלה מול התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות של ארצות הברית (FDIC) כדי "להגן על כלכלת ארה"ב ולחזק את אמון הציבור במערכת הבנקאית".

כזכור, סגירת הבנק מגיעה שלושה ימים בלבד לאחר סגירת סיליקון ואלי בנק (SVB), שכונה "בנק ההייטק" שניהל נכסים בשווי של 209 מיליארד דולר ופיקדונות בשווי של 175 מיליארד דולר.

בתוך כך, חברת "Etsy" הזהירה לאחרונה את מוכריה מפני עיכוב בעיבוד התשלומים, עקב קריסת בנק עמק הסיליקון. חברת השוק מסרה שהיא השתמשה בבנק עמק הסיליקון כדי להקל על התשלומים למוכרים מסוימים, וכי היא עובדת עם שותפי תשלום אחרים כדי להנפיק הפקדות.