מנכ"ל בית ההשקעות "תמיר פישמן" התייחס הבוקר (שלישי) לקריסת שני הבנקים בארצות הברית. "כששניים מתוך מאות בנקים קורסים – זו לא תופעה יוצאת דופן", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM. "אנחנו לא נמצאים באותו מצב שהיינו בו ב-2008, כשהייתה שרשרת של פשיטות רגל. היום אנחנו רואים משבר אחר".

ביידן על קריסת בנק SVB: "לא נגן על המשקיעים, אף אחד הוא לא מעל החוק"

הקריסה הבנקאית הגדולה ביותר מ-2008: הרגולטור סגר את בנק סיליקון ואלי

הפרשן הכלכלי של מעריב: "אם הרפורמה תעבור במתכונתה הנוכחית - היא תחליש את הכלכלה"

"אנחנו לא נמצאים באותו מצב שהיינו בו ב-2008, כשהייתה שרשרת של פשיטות רגל. היום אנחנו רואים משבר אחר", הוסיף. "הבנקים הרבה יותר חזקים ממה שהיו ב-2008 אבל באופן די מפתיע עדיין יש כמה בנקים שמנוהלים מאוד רע. הבנק שגייס פקדונות בקצב מטורף, ומצד שני לא גייס הלוואות. אני לא חושב שהבנק המרכזי מתרגש מנפילה של שני בנקים, כרגע נראה שהם מעריכים שנגמרה העלאת הריבית".

תמיר התייחס גם להשפעות הרפורמה המשפטית על הכלכלה הישראלית, ואמר כי הנזק הכלכלי כבר מורגש. "אני רואה את זה בחברות הייטק שאני מושקע בהן, משקיעים מחו"ל מסתכלים עלינו אחרת – אם בכלל עונים לנו. אי הוודאות והקרע בעם כבר מייצרים נזק לכלכלה, ואם זה יימשך נראה אנשים מוציאים את הכסף שלהם מהארץ", אמר והזהיר: "כדור השלג מסתכל עלינו ממרום ההר, והוא מתגלגל ומתקרב לעברינו בכל יום שעובר. אם נמשיך להסתכל עליו בלי לפעול – הוא יעלה עלינו".
סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm