בנק נוסף בדרך לקריסה? בצל קריסת בנק "ההייטק" SVB וסגירתו של בנק "הקריפטו" "Signature Bank", מניית קרדיט סוויס צוללת ביותר מ-20%. זאת, לאחר שהמשקיע הגדול ביותר בבנק השווייצרי, סעודי נשיונל בנק, הודיע כי לא ישקיע עוד כסף בבנק.

בריאיון לאתר "בלומברג", אמר אחד הגורמים הסעודים כי "כעת אנחנו מחזיקים ב-9.8% מהבנק, ואם נעלה מעל לעשרה אחוזים, ייכנסו תוקף חוקים חדשים, בין אם זה על ידי הרגולטור הסעודי, הרגולטור האירופי או השוויצרי. אנחנו לא נוטים להיכנס תחת חוקים רגולטורים חדשים". הבנק השוויצרי היה בעברו אחד הגדולים בוול סטריט, אך נפגע משורה של כישלונות שפגעו במוניטין וברווח הנקי שלו. בעקבות כך, בחודש אוקטובר האחרון החל הבנק בתוכנית ארגון חדשה ו"רדיקלית", ובה קיצץ ביותר מ-9,000 משרות.

בנק קרדיט סוויס (צילום: יח''צ - חד פעמי)
בנק קרדיט סוויס (צילום: יח''צ - חד פעמי)

הבנק הלאומי הסעודי, שתיאר את עצמו כגדול ביותר בממלכה, התחייב להשקיע בבנק 4 מיליארד דולר נוספים. עם זאת, הסעודים הודיעו כי הם מרוצים מקצב ההתקדמות של הבנק וכי הוא "בנק חזק", ועל כן לדעתם אין צורך להשקיע בו כסף נוסף. לקוחות הבנק משכו מיליארדים מהבנק, וגרמו לו להספד השנתי הגדול ביותר מאז המשבר הפיננסי העולמי בשנת 2008. התזרים בבנק "התמתן באופן משמעותי", לאחר שהלקוחות משכו 122 מיליארד דולר מאז חודש דצמבר האחרון.

דירקטוריון החברה הגיע למסקנה כי "החולשה המהותית של הבנק עלולה לגרום להצגה מוטעית של יתרון חשבון בנק או בדוחות הכספיים השנתיים של קרדיט סוויס. עוד נכתב בדוח השנתי של הבנק, כי הם פועלים בדחיפות לתוכנית תיקון לחיזוק הבקרות. בשיחה עם בלומברג, ביום שלישי, אמר מנכ"ל קרדיט סוויס, אולריך קורנר, שהבנק ראה "תזרים מזומנים טוב", אפילו כשהשווקים חששו מקריסת בנק סיליקון ואלי וסיגניצ'ר בארצות הברית.

בתוך כך, ההתרסקות גלשה לבנקים נופים באירופה, ובהם בנקים צרפתיים וגרמניים כמו Societe Generale, BNP Paribas, Commerzbank ו-Deutsche Bank שירדו בין שמונה לעשרה אחוזים.