מחירי החלב צפויים להתייקר בשבוע הבא ב-16 אחוזים. שר החקלאות לשעבר, חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) התייחס היום (חמישי) להתייקרות החריגה בשיחה עם ליאת רון ואריה מליניאק בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, ומתח ביקורת על הממשלה.

מכה נוספת לכיס הישראלי: מחירי החלב יתייקרו בשבוע הבא

בפתח דבריו תקף פורר את הממשלה: "עליית מחירים דרמטית, שערורייתית, שנובעת אך ורק מדבר אחד - ממשלה שלא עשתה את העבודה שלה בארבעה חודשים האחרונים. הם ידעו שצפויה עליית מחירים כזאת, הם ידעו ולא עשו דבר, יש להם מה לעשות, יכלו לטפל בזה, יכלו להחליט שהם תומכים ישירות ברפתנים או נותנים מענקים למחלבות. הם פשוט לא עשו דבר, זה לא עניין אותם, כל מה שעניין אותם זו ההפיכה המשטרית".

בהמשך אמר: "בסוף, העלייה הזו ממה עוד נובעת? היא נובעת מהשינוי במערכות היחסים שלנו מול העולם. שער הדולר קפץ בצורה מטורפת והמשמעות היא שהגרעינים שמביאים כדי להאכיל את הפרות עולים יותר. אלה בדיוק כמו הדברים שבהם הממשלה צריכה לטפל, והם לא עושים את זה. נורא קל לזרוק את זה על מנגנון אוטומטי, אבל זה לא זה".

"הממשלה הזאת אחראית על הכל ואני אסביר למה - הגורמים החיצוניים קיימים, השאלה היא מה הם עשו כדי למתן אותם. אם הם אומרים שעליית מחירי החלב זה דבר שרוצים לטפל בו, מה שהם אמרו לפני הבחירות, הם צריכים להכניס יד לכיס. הכי מטומטם זה שהממשלה חושבת שהיא יכולה לתכנן ולנהל ענפים וקבוע איך זה יקרה", תקף.

לסיום נשאל האם הוא ישתתף ב"הפגנת המיליון" שתתקיים מול הכנסת הערב. "אני?", שאל פורר. "אתם תראו אותי במקומות אחרים. ממשלה שמפגינה נגד עצמה, או בשביל להגיד לעצמה שהיא צריכה לעשות את מה שהיא רוצה לעשות - אני לא מצליח להבין את הטירוף שקורה פה. הממשלה הזאת, מה שהיא אומרת שתעשה היא לא מצליחה לעשות ומה שהיא הבטיחה שתעשה, היא לא רוצה לעשות. הפתרון הכי טוב עבורה הוא להתפטר, כי היא לא מצליחה לעשות שום דבר". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM