על רקע ההתייקרויות החריפות במשק, פורסם לאחרונה כי מחירי הענבים עלו גם הם באופן דרמטי בכל רשתות השיווק במדינה ואף הגיעו למחיר של חמישה שקלים לקילו אחד. רמי לוי, הבעלים של "רמי לוי שיווק השקמה", שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל והתייחס לסוגיה המטרידה. 

מכה נוספת לכיס הישראלי: מחירי החלב יתייקרו בשבוע הבא
מנות קרב: שוק המזון העולמי משתנה בעקבות המלחמה באוקראינה

"כשענבים עולים חמישים שקל, לא חייבים לקנות. כשלא קונים, המוצר ישאר על המדף, ואז או שיזרקו אותו או שיקנו אותו בחצי מחיר. הצרכן צריך להבין שכשיש מחירים כאלה, לא צריך לקנות בשום פנים ואופן", ציין.

הוא המשיך להביע את טענותיו בנוגע לפיתרון של אי קניית המוצר: "אצלי כרגע אין ענבים ירוקים על המדף כי ביקשו ממני מחיר גבוה, אז ברגע שאני לא מביא וגם השני לא יביא, מה יעשו עם כל הענבים? יורידו את המחיר. זה מה שיקרה בסוף. יש לצרכן כוח עצום, הוא צריך להבין שכשהמחירים גבוהים - שלא יקנה. אם בכל זאת צריך, תקנו מאה גרם ולא קילו. בסוף זה היצע וביקוש".

תושבי אשקלון מפגינים נגד יוקר המחיה: "מדינה עשירה, אזרחים עניים". צילום: דוברות ההסתדרות

עוד הוסיף: "מצד אחד צריך להוריד מכסים ומיסים ולפתוח את השוק באופן חופשי, ומצד שני הלקוח צריך להבין שיש לו כוח אדיר בידיים - הוא לא חייב לקנות. בסוף צריך לבוא ולתמוך בחקלאות, אבל גם לא לוותר לפתוח את השוק באופן חופשי, ברגע שזה יהיה ככה אני מבטיח שהמחירים ירדו בעשרות אחוזים".

כשכספית שיתף כי שילם על קילו ענבים 50 שקלים, לוי השיב: "אם אתם קונים בירקנייה, הם מוכרים קצת, הם לא מוכרים כמויות גדולות, לכן צריכים לעבוד על רווח גולמי גבוה יותר. אז יכול להיות ששם עולה 50 שקל לקילו, אבל באופן עקרוני זה מחיר שהוא בשמיים, מחיר שאסור לגעת בו".   

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm.