יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח, נחמה גולדווסר, קוראת לוועדת הבריאות של הכנסת, המתכנסת הבוקר (שני) לדחות את הרפורמה בביטוחי הבריאות, שאמורה הייתה להיכנס לתוקפה הבוקר. אחת ממטרות הרפורמה היא צמצום תופעת כפל ביטוחי הבריאות.

"דחיית הרפורמה היא צו השעה", אומרת גולדווסר ומוסיפה: "היא נוגדת את תפיסת העולם של שר האוצר בצלאל סמטוריץ' לגבי צמצום רגולציה והקטנת מעורבות ממשלה היכן שאינה נדרשת. הרפורמה מגדילה את הרגולציה ומגדילה את מעורבות הממשלה בביטוחי הבריאות".

לדבריה, חברות הביטוח לא נערכו לשינוי, וכניסה פזיזה של השינויים לתוקף עלולה להוביל את השוק לכאוס. "כיום לאף חברת ביטוח אין מוצרי בריאות המותאמים לרפורמה. לא ניתן יהיה לרכוש ביטוח בריאות, ומבוטחים שיסיימו את תקופת הביטוח בביטוח קבוצתי לא יוכלו לרכוש ביטוח המשכי", היא טוענת.

בנוסף, מזהירה יו"ר ועדת הבריאות, הפעלת הרפורמה תעלה ולא תוזיל את מחירי הביטוח, בעיקר ממטלות בירוקרטיות על חברות הביטוח ומתן זכות שיבוב, המאפשרת לקופות החולים לתבוע את חברות הביטוח.

"הפעלת הרפורמה תייצר מוצרים אחידים ותקטין את התחרות", מסכמת גולדווסר. "כאשר חברות הביטוח מחויבות במוצר מינימום הן לא פועלות כדי לשפר אותו. טוב ייעשה אם הדהירה לשום מקום תיעצר, ותוקם ועדה מקצועית שתבחן דרכים לשלב בין רפואה פרטית לציבורית".