אמנון מרחב, מנכ"ל משרד הכלכלה, שוחח הבוקר (שני) עם ליאור רוזנפלד בתוכניתו ברדיו צפון 104.5, והתייחס לעליית המחירי החלב. "יוקר המחיה בישראל הוא גבוה מאוד ויש לכך הרבה סיבות", ציין. 

הושג סיכום על צמצום עליית מחירי החלב: כמה הוא יעלה לנו?
"יש לכם כוח אדיר בידיים": כך הצרכנים הישראלים ישפיעו על עליות המחירים

הוא הציג את ההמלכים שיובילו לתפיסתו להורדת המחירים: "אבל אחת הסיבות המשמעותיות היא העובדה שאנחנו כלכלה קטנה מאוד, לא תחרותית ומאוד ריכוזית. לכן הגדלת הייבוא, גם ייבוא מקביל, ועל ידי כך שרשתות פרטיות מחו"ל וכיוצא באלה יהיה מאוד משמעותי בהגדלת התחרות במדינת ישראל ולכן אנחנו חושבים שזה באמת יתן מענה ויוריד מחירים".

"באופן עקרוני אני מסכים עם התביעה שקשה לייבא למדינת ישראל בגלל בעלי האינטרס שלא מעוניינים בזה. "על פי המדיניות של שר הכלכלה אנחנו נלחמים מלחמת חורמה בכל מי שמנסה לסכל יבוא מקביל או ייבוא אישי של מוצרים", הוסיף.

הוא שלח מסר מאיים לגורמים שאינם מעוניינים בייבוא מקביל לישראל: "רשות התחרות שהיא תחת משרד הכלכלה פרסמה בימים אלה גילוי דעת שאומר שמי שיסכל ייבוא מקביל למדינת ישראל יחשב כעובר עבירה פלילית והעבריין יהיה חשוף גם למאסר, גם לקנס פלילי וגם לעיצומים מנהליים של עד מאה מליון שקל. אנחנו מובילים גם חקיקה שנמצאת לפני קריאה שנייה ושלישית בכנסת שנועדה לאסור על יבואן רשמי לסכל ייבוא מקביל ואנחנו מתכוונים לעשות עוד כמה וכמה צעדים מאוד משמעותיים לפתיחת השוק לייבוא מגוון ולהגדלת ההיצע כאן במדינה, דבר שחד משמעית יוביל להורדת מחירים".