מועצת החלב הגיעה אתמול להסכם עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' באשר לצמצום מחצית מעליית תעריף החלב לשנת 2023. איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM, והסביר מדוע הגיעו להסכמה עם השר סמוטריץ' באשר לדחיית ההתייקרות.

לאחר העלייה במחירי החלב: נשקלת פנייה לבית המשפט העליון
באופוזיציה תוקפים: "בממשלה ידעו על התייקרות החלב לפני חודשים ולא עשו דבר"

"המחיר אמור להתייקר ב-9.28 אחוזים, במקום 16. אנחנו חלק מהציבור ואנחנו מבינים את המצב. ההתייקרות של 16 אחוזים היא חריגה וכמו תמיד ענף החלב ידע להתגייס ולתת את חלקו. גם הפעם קראו לנו לדגל ולשמחתי המחלבות הרימו את האתגר, והסכימו לדחות את העלייה ו־50 אחוזים ממה שמגיע אליהן, לארבע שנים קדימה. מצב המחלבות הוא לא פשוט, כי כבר מספר שנים הן לא מעדכנות את המחיר שלהן כמו שצריך, וכמו שהחוק קובע. אני חושב שנצליח לעמוד בזה גם הפעם"', אמר שניידר.

עוד הוסיף, כי "אם נסתכל לאורך זמן, ההסכמים עם המדינה מוכיחים את עצמם ובדרך כלל המדינה עומדת בסיכומים. לפעמים זה הולך קצת יותר קשה, אבל עדיין אנחנו במצב שניתן לסמוך על המדינה, אנחנו מאמינים למי שחותם איתנו על ההסכמים. נכון לעכשיו לא מתוכננות עוד התייקרויות, אבל הכל קשור במצב בארץ ובעולם. כרגע נראה שזה הולך למקום טוב. המחירים במדינת ישראל אכן יקרים יותר בהשוואה לעולם, אבל אם רוצים להשוות צריך להכניס גם את כל הגורמים שמסביב שמשפיעים על המחיר".