רגע לפני חג השבועות: חברת תנובה הודיעה הבוקר (שלישי) ללקוחותיה בשוק הקמעונאי והמוסדי על העלאת מחירי מוצריה הלא מפוקחים בשיעור של 4.65%. זאת, לטענת החברה, לאור הגידול המשמעותי בתשומות ובראשן מחיר החלב הגולמי. כמו כן, החברה הודיעה כי מחיר מוצרי החלב המפוקח יעלה בשיעור של כ-8.28%, בהמשך לצו הפיקוחי על המחירים שפורסם לפני כיומיים.

אז מה המוצרים שמתייקרים? כל מוצרי החלב, החל מהחלב בשקית או בקרטון, בכל אחוזי השומן, והמוצרים העשירים. כמו כן, כל מוצרי היוגורט, ביניהם המותגים של יופלה, דנונה וגו, כל המעדנים לרבות מותגי קרלו, באדי ויולו. גם מחירי החמאה והשמנת, משקאות השוקו והאייס קפה יעלו בהתאם.

במקביל, גם מחירי כל הגבינות יתייקרו, ובהן קוטג' 5%, הגבינות הלבנות, לרבות כל מוצרי המותג פיראוס - פטה, בולגרית, לאבנה, צפתית ועוד. כך גם יתייקר המחיר של הגבינות הצהובות, ובהן העמק, גלבוע, טל העמק וכל פתיתי הגבינה הצהובה לאפייה, הגבינות המיוחדות ובהן הגאודה, מוצרלה, ברי, וגבינות השמנת כמו הנפוליאון.

אמש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומועצת החלב הגיעו להסכמות על צמצום בכמחצית של עליית תעריף החלב לשנת 2023. ביצוע המהלך הינו בכפוף להסכמות הדירקטוריונים של הגופים הרלוונטיים. מטעמו של שר האוצר, נמסר כי "במסגרת הסיכום הוסכם גם שעליית התעריף שתוכננה לנובמבר 2023 שמקורה בהסכם של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן, בשווי 1.5%, לא תתרחש. ההתייקרות תעמוד על 9.28% במקום 17.5% ו-3.1% במאי 2024".