ועדת הכספים תדון הבוקר (שלישי) בהצעת חוק חדשה למעקב אחר חשבונות ואישור עסקאות, לפיה כל עסקה מעל 5,000 שקלים תדרוש אישור מראש של רשות המיסים. בעוד שברשות המסים בטוחים כי ההצעה תסייע להיאבק בהון השחור ובהעלמות המס בישראל, יש כאלה שרואים במהלך כלא ריאלי.

האמריקאים לא מפסיקים להדפיס כסף: בעולם נורמלי זה היה צריך להביא לקריסה של הדולר

אחד כזה הוא רואה החשבון יניב אנג'ל, מומחה למיסוי ומנהל חטיבת המיסוי בפירמת הייעוץ AUREN ישראל, שטוען בשיחה עם מעריב כי "הדרישה לדווח ולקבל אישור מראש על כל עסקה של מעל 5,000 ש"ח היא לא ריאלית. אנשים פרטיים לא פונים לרשות המיסים, גם עקב אי ידיעה וגם עקב חוסר יכולת טכנולוגית ליצור קשר עם גורמים ממשלתיים, ולא ברור איזה מענה טכנולוגי תקים רשות המיסים בכדי ליישם את ההצעה שלה, כך שייתכן שהצעה כזאת מראש נידונה להכשיל את האזרחים, בעיקר את אלה שמתקשים טכנולוגית".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריו, "כבר היום מתקשים אזרחים לשלם באמצעים דיגיטליים אחרים. ממשלת ישראל מסבירה לנו מה אסור לעשות כדי שלא ניכנס לרשימת מעלימי מס ונפחית את תופעת ההון השחור, ויחד עם זאת אינה מתמרצת אותנו ולא נותנת שום הטבת מס, ולא אומרת מה כדאי לעשות כדי לשפר את מצבינו הכלכלי במדינת ישראל, ולשפר את מצבו של מעמד הביניים משלם המס. יש פה מקל אבל אין שום גזר. גם ההטבות אשר ישנן לגבי נקודות זיכוי, הם כאלה שחלק ניכר מהאוכלוסייה כלל לא נהנה מהן".