בלעדי: לפחות שבעה מועמדים הגישו לוועדת האיתור שמינה שר האוצר הצעות לתפקיד המנהל הבא של רשות המסים, שיחליף בתפקיד את ערן יעקב, כך נודע ל"מעריב". היום (חמישי) הוא המועד האחרון להגשת הצעות מועמדות לוועדת האיתור בראשות מנכ"ל האוצר שלומי הייזלר.

בוועדה חברים גם נציג היועץ המשפטי לממשלה, נציג נציב שירות המדינה, נציג ציבור ונציג אקדמיה. חלק מהמועמדים מגיעים מתוך רשות היסים וחלקם מועמדים חיצוניים. הוועדה רשאית לפנות גם למועמדים נוספים שלא הגישו מועמדות. אחת המוזכרות בהקשר זה היא איריס שטרק, לשעבר נשיאת לשכת רואי החשבון. מתוך רשות המסים יגישו מועמדות רונלד עם שלם, סמנכ"ל לעניינים מקצועיים, מירי סביון, המשנה למנכ"ל הרשות, עו"ד שי אהרונוביץ, סמנכ"ל לענייני מיסוי מקרקעין.

עוד מוזכר ברשימה כפיר חן, לשעבר סמנכ"ל משאבי אנוש וכיום מנהל המכס, שמערכת יחסיו עם ערן יעקב עלתה על שרטון. הבולט ביותר ברשימת המועמדים החיצוניים הוא ירון גינדי, יו"ר לשכת יועצי המס. גינדי נחשב לאחר מאנשי המקצוע המובילים בתחום.

עוד מוזכרים רואה החשבון אריאל פתאל, בעל משרד ומרצה לנושאי ביקורת ואריה פונדק, לשעבר מנהל חטיבת המסים במשרד ארנסט אנד יאנג. ערן יעקב יסיים את תפקידו לאחר שכהונתו כבר הוארכה בשלושה חודשים. על פי ההערכות, הוא יפנה לתפקידי ניהול במגזר הפרטי.