ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, איים הבוקר (שלישי) כי הרשויות המקומיות לא יעבירו את הכספים לקרן הארנונה שאושרה בלילה בוועדת הכספים. בריאיון לענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם "שבע תשע" ב-103FM, אמר: "אנחנו רק בתחילת הדרך ונגיש כמובן בג"ץ. זאת הודעת השלטון המקומי מאתמול: אנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה ולהעביר את הכסף".

לאחר אלפי הסתייגויות: החוק להקמת קרן הארנונה עבר בוועדת הכספים
סערת קרן הארנונה: מה משמעות ההצעה ועל מה המהומה?
המספרים נחשפים: אלו הערים שירוויחו מקרן הארנונה

לדברי קוניק, המאבק נגד קרן הארנונה אינו רק תקציבי אלא עקרוני. "ברגע שהאוצר מכניס את היד שלו אליך פעם ראשונה, נגמר הסיפור", אמר והסביר: "לפני שנים הממשלה החליטה שהיא מממנת 60% מתקציב המועצות הדתיות, והיתר ממומן על ידי הרשויות המקומיות. היום בחוק הרשויות המקומיות מממנות כבר 75%. אי אפשר לסמוך עליהם".

אחד הגורמים שנתון למתקפה מצד הקואליציה בימים האחרונים הוא חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי שמוביל את המאבק בקרן, על אף שבשבוע שעבר הסכים לפשרה בנושא. "האחרון שאני יכול לבוא אליו בטענות זה חיים, הוא נלחם כמו אריה ולדבריו הצמידו לו אקדח לרקה", אמר קוניק, "הבעיה היא לא חיים ביבס, חיים עושה עבודה נהדרת, הבעיה היא הרבה ראשי רשויות ועיריות שמקושרות לשלטון ולליכוד שמפחדות. המון ראשי רשויות שמזוהים עם הליכוד לא הלכו עם השביתה הזו עד הסוף".

קוניק התייחס גם להמשך השביתה ברשויות המקומיות. כזכור, השביתה צפויה להימשך עד יום חמישי לפחות, כאשר מערכת החינוך חזרה לעבוד היום. "אני בעד לעשות צעדים שיזיזו לממשלה אבל לא יפגעו בתושבים", אמר, "לעצור פרויקטים ממשלתיים, להשבית משרדי ממשלה. יש גם כאלה שהציעו לשלוח משאיות אשפה ולשפוך את כל הזבל בכניסה למשרדי הממשלה".