מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול הציג עלייה של 0.8%, זאת לאחר עלייה של חמישה אחוזים במהלך 12 החודשים האחרונים. אמיר אייל, הבעלים של קבוצת ההשקעות אינפיניטי, התייחס לנתונים המדאיגים בשיחה שקיים הבוקר (שלישי) עם גדעון אוקו ב-103FM. 

ישראל מתייקרת: מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-0.8%

"אנחנו רואים פה שברגע שספק או יצרן יכול - הוא מעלה מחירים. במשך תקופה ארוכה היה סוג של ריסון כזה או אחר, וברגע שפתאום אפשר אז כולם מעלים מחירים. הציבור הישראלי נאנק תחת הריבית הגבוהה וחובת שהולכים וגדלים, בטח בנדל"ן. זה לא אומר שכל חודש נראה עליות מחירים. זה היה בחודש הקודם, וככל הנראה זה יהיה בחודש הזה, אבל בקיץ זה בדרך כלל מדדים מאופסים", הסביר בפתח דבריו.

החברות והיצרנים מזהים חולשה של הממשלה ומנצלים אותה?
"חד משמעית. מה שהם עושים זה לא מספיק. מי שיש לו גיליוטינה ביד זה נגיד בנק ישראל, והוא יוריד אותה. הוא יעלה את המחיר של הכסף, ועוד פעם משקי הבית ישלמו את המחיר".

כשנשאל מה הדבר הכי בוער שהממשלה צריכה לטפל בו, אמר: "מה שצריך לעשות זה תכניות ברורות, אסטרטגיות, שיש משילות ברורה בתחום הכלכלי. מה לגבי קבינט הדיור? אתם חושבים שהמחירים יירדו, אבל אם לא יתחילו במאסות של בנייה אז מה יקרה עוד שנה-שנתיים? בנוסף, הממשלה לא מורידה את מחירי הקרקעות, והקבלנים לא יקנו כי לא משתלם להם. מה אתם מצפים? שהמחירים יירדו? צריך תכניות הרבה יותר ברורות כדי להוריד את יוקר המחיה".