המגזר הערבי מגלה את השוק הישראלי, ובניגוד לעבר, הוא אינו מסתפק בכך שישראלים יגיעו לשווקי עכו, כפר קאסם, נצרת וג'לג'וליה, אלא הוא בעצמו פורש זרועות למגזר היהודי. ואין מדובר בעוד חנות כנאפה, קפה או פיצוחים, אלא ממש בענקית קמעונאות.

רשת הסופרמרקטים קינג סטור פתחה אתמול חנות חדשה בקניון קריית הממשלה ברחוב הרצל ברמלה, בהשקעה של 15 מיליון שקל. הרשת פועלת בעשור האחרון וחולשת על 22 סניפים ברחבי הארץ הקרובים למרכזי המיעוטים כמו באר שבע, ראש העין, קלנסווה, דלית אל־כרמל, חיפה, עכו, נוף הגליל ועוד.

בנוסף לסל המוצרים המוכרים, הציגה הרשת גם תוצרת מגוונת רחבה מהמגזר הערבי הכוללת גם מוצרים ייחודיים מיצרנים ממדינות ערב והמפרץ. ברשת מתכוונים לפתוח בשנים הקרובות מספר סניפים באזור המרכז והשרון, בהשקעה של 100 מיליון שקל.

עם פתיחת הסניף, הסתערו עליו הקונים כפי שהיה בעת פתיחת חנויות קרפור ובתוך שעתיים נרשמו 2,000 מבקרים.

מנכ"ל הרשת, מג'די כתאני, מסר ל"מעריב": "אני מאמין שאנחנו שונים מרשתות אחרות. כדי לחזק את הכלכלה, חשוב לתת צ'אנס אמיתי ליצרנים וליבואנים הקטנים. על המדפים שלנו תוכלו למצוא את כל המוצרים שאתם מכירים ועוד מגוון של מוצרים שלא תראו בסופרים אחרים".

בין המוצרים הייחודיים נכללים מוצרי חלב דוגמת לאבנה וג'בן ערבי ממחלבות בוטיק בחברה הערבית. עוד מדובר על סלטים מיוחדים המגיעים מיצרנים בינלאומיים. בשל שיקולי כשרות, הוחלט שבחנויות הרשת לא ימכרו משקאות חריפים.

קינג סטור הוקמה ב־2010 כחברה משפחתית קטנה וכיום היא עם 21 סניפים בכל רחבי הארץ. מניותיה רשומות למסחר בבורסה ובעלת המניות הגדולה בה היא קבוצת הפניקס המחזיקה ב־20% ממניותיה. ואילו הרשת החדשה לגיל השלישי גודלייף ממשיכה לצמוח ואתמול חנכה סניף חדש בחוצות המפרץ בחיפה. החנות הוקמה בהשקעה של 2 מיליון שקל ותתפרס על פני 500 מ"ר.

הסניף החדש, המצטרף לסניפים הקיימים בראשל"צ, בירושלים, בנתניה וברמת גן נפתח במתחם חוצות המפרץ בחיפה.