"תהיה רפורמה משפטית והיא תקודם על מלא. זה דבר נחוץ מאוד ונקדם אותה מיד אחרי העברת התקציב. השיחות בבית הנשיא עדין מתקיימות, כי רוצים להגיע להסכמה רחבה. על פניו לא נראה לי שזה הכיוון ואין הסכמות". כך אומר שר התקשורת שלמה קרעי ל"מעריב".

לדבריו, "עמדתי היא שצריך להפסיק את שלטון המשפטנים. אנחנו רוצים מדינה יהודית ודמוקרטית ושהציבור יקבע גם את המינויים לבתי המשפט באמצעות הכנסת שצריכה לבחור את השופטים. ההצעה האחרונה ששני שופטים ימונו על ידי הקואליציה מקובלת עליי. אני מבטיח שכבר נמצא שופטים מרוקאים, תוניסאים וגם עיראקים שלא בהכרח מייצגים רק את האליטה, אלא את הפריפריה".

על ההתחייבות שנתן נתניהו לחברת דירוג האשראי S&P שהרפורמה תעבור רק בהסכמה אומר שר התקשורת: "אלה סיפורים ואגדות. תשלח לי הקלטה אם הוא באמת אמר את הדברים האלה. תרשום לפניך: הרפורמה תחזור לשולחן הכנסת מיד לאחר העברת תקציב המדינה. אם לא יהיו הסכמות, נממש את המנדט שקיבלנו מהציבור כולל שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. זה מה שאני יודע. כל השאר זה אגדות".

האם אחרי המבצע בעזה אתה חוזר בך ממה שאמרת על הטייסים?
"מעולם לא דיברתי מילה רעה על הטייסים ולכן אני לא חוזר בי מכלום. שוב המדובר בעיוות של ערוצי התעמולה על דברים שאמרתי. כתבתי כנגד סרבנים שאיימו שלא להתייצב לטיסה או למילואים. לגבי אלה אמרתי 'לא צריך אותם. לכו לעזאזל'. זה דיוק נוסח הדברים".

שר התקשורת מתכוון אחרי אישור התקציב לפתוח את ערוצי השידור לתחרות מלאה ולאפשר לרדיו האזורי לשדר על בסיס ארצי.
"ערוצים 12 ו־13 הם ערוצי תעמולה על מלא. תראה באיזה חוסר פרופורציות הם מסקרים את המחאה. איזה סיקור עלוב הם נתנו להפגנת חצי המיליון של הימין, ואיזה במה הם נתנו להפגנת השמאל. איך הם סיקרו את המבצע בעזה ונתנו במה לאויבי ישראל. איך אפשר להסביר את הרפורמה המשפטית כשערוצים 12 ו־13 מכורים מראש.

"ערוץ 14 הוא נקודת אור בחד־גוניות של יתר הערוצים. הוא עולה ברייטינג ככל שערוצי השמאל תוקפים את הרפורמה, ואת הצורך בתיקון במערכת המשפט".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"