יוקר המחיה בישראל מקשה על תושבים רבים לסיים את החודש ולחיות בכבוד, בהם א', קשישה בת 75 תושבת קריית גת שמתגוררת בדירת עמידר ומתקשה לעלות ולרדת מביתה שבקומה הרביעית ואף להתקלח. "עמידר אומרים לי שאין דירות פנויות", היא מספרת למעריב.

"סובל מחרדות": איבד ת.ז לפני עשור - ונדהם לגלות את החובות שנצברו על שמו

"אני מתגוררת כאן לבד. המקלחת גבוהה מדי עבורי. הילדים שלי חיים בחו"ל, עמידר לא עוזרים. אני לא מצליחה אפילו להתקשר אליהם. יש כמה אנשים טובים שמתנדבים לעזור לי, אבל אני כאן לבד לגמרי", אומרת א'.  

ביתה של א' (צילום: צילום פרטי)
ביתה של א' (צילום: צילום פרטי)

יגאל וינברגר, חבר מועצת העיר קרית גת אמר: "את הקשישים, דור המייסדים שלנו, צריך ללוות ולהוקיר כל השנה. מאתמול בלילה אני מסתובב רק עם מילה אחת בראש: בושה. אם המדינה והעירייה לא דואגת לקשישים - אנחנו האנשים שאכפת להם נדאג לה. כבר כשהייתי בביתה הרמתי טלפונים והתחלתי לאסוף את החברים, שבימים הקרובים יבואו וביחד נהפוך את דירת עמידר שלה לדירה שראוי לגור בה. אני קורא לכלל התושבים בעיר להתגייס ולבוא לעזור לנו, כי גם בימים מתוחים כאלה אסור להשאיר את הקשישים מאחור".

מחברת עמידר נמסר: "החברה הציעה ללקוחה שתי דירות חלופיות להן היא סירבה, בשל כך ועל פי כללי משרד הבינוי והשיכון, בוטלה זכאותה לדיור ציבורי. נציגי עמידר פנו ללקוחה על מנת לסייע לה להגיש בקשה להצעה שלישית אך לצערנו הלקוחה בחרה לעת עתה שלא לשתף פעולה. מנהלת סניף עמידר פנתה הבוקר מיוזמתה לנציגי הרווחה על מנת להסתייע בהם בהמצאת המסמכים הנדרשים לצורך חידוש הזכאות של הלקוחה לדיור ציבורי".

ביתה של הקשישה מקרית גת (צילום: צילום פרטי)
ביתה של הקשישה מקרית גת (צילום: צילום פרטי)