ענקית הספנות צים דיווחה על התוצאות הכספיות של החברה ברבעון הראשון של שנת 2023. החברה דיווחה על הכנסות בסך של 1.4 מיליארד דולר, הפסד נקי בסך 58 מיליון דולר והפסד תפעולי מתואם בסך של 14 מיליון דולר.

מהדו"חות הכספיים עולה, כי ההפסד הנקי ברבעון הראשון הסתכם ב-58 מיליון דולר (לעומת רווח נקי בסך 1,711 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד), או הפסד מדולל למניה בסך 0.50 דולר (לעומת רווח מדולל למניה בסך 14.19 דולר בתקופה המקבילה אשתקד). ה-EBITDA המתואם ברבעון הראשון הסתכם ב-373 מיליון דולר - ירידה של 85% מהתקופה המקבילה אשתקד.

ההפסד התפעולי (EBIT) ברבעון הראשון הסתכם ב-14 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי בסך 2,243 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.  מחזור ההכנסות ברבעון הראשון הסתכם ב-1,374 מיליון דולר - ירידה של 63% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צים הובילה 769 אלף מכולות (TEU) ברבעון הראשון - ירידה של 10% מהתקופה המקבילה אשתקד. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הראשון עמד על 1,390 דולר - ירידה של 64% מהתקופה המקבילה אשתקד.

"לאחר שנת שיא במונחי EBITDA ו-EBIT מתואמים, תוצאות הרבעון הראשון של צים שיקפו את הירידה המשמעותית בדמי ההובלה והחולשה בביקושים, בעיקר בסחר מאסיה לצפון אמריקה, שהחלו בשנה שעברה", ציין מנכ"ל צים אלי גליקמן – "הצפי לטווח הקצר בספנות המכולות אמנם נותר מאתגר, אולם הצעדים היזומים בהם נקטנו בתקופת הגאות בשוק מציבים אותנו בעמדה משופרת להתמודד עם אתגרים אלו, ואנו מאמינים כי האסטרטגיה המבדלת שלנו תביא,בסופו של דבר,ערך בר-קיימא לבעלי המניות שלנו בטווח הארוך."

גליקמן הודיע: "במטרה לחזק את העמידות התפעולית והמסחרית של צים, התאמנו את אסטרטגיית ניהול הצי ושיפרנו את מבנה העלויות שלנו עם כניסת אוניות חדשות וחסכוניות בדלק שישדרגואת פרופיל הצי שלנו, ובו בזמן יקדמואת מטרות ה-ESG של החברה. הצי המחודש שלנו כולל עשר אוניות מונעות בגז טבעי (LNG) בעלות כושר הובלה של 15 אלף  מכולות TEU, המותאמות במיוחד לשירות הליבה שלנו בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב ועוד 36 אוניות רב תכליתיות קטנות יותר, שיאפשרו לנו להפעיל צי המותאם היטב לנתיבי הסחר ומערך השירותים שלנו, מתוכן 18 מונעות גם כן בגז טבעי. בה בעת, המאזן החזק שלנו והנזילות המשמעותית, נותנים לנו בטחון כי נוסיף לפעול מעמדת כוח גם לנוכח מגמות השוק הנוכחיות".

גליקמן סיכם: "אנו ממשיכים לצפות ל-EBIT חיובי ב-2023 למרות מגמות מקרו-כלכליות וענפיות שליליות. הציפייה שלנו היא לשיפור בביקושים עם חידוש ההצטיידות במלאים אשר יחלו במחצית השניה של השנהויביאו לשיפורבמחיריההובלה. לאור זאת, עבור שנת 2023, אישררנו את התחזית שהצגנו מוקדם יותר השנה, של EBIDTA מתואם בין 1.8 מליארד דולר ו-2.2 מליארד דולר ו-EBIT מתואם בין 100 מליון דולר ל-500 מליון דולר".