מחלוקת בליכוד: שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת זימן היום (שני) את הממונה על התחרות מיכל כהן וביקש ממנה לסיים את תפקידה. בהודעה שפורסמה נטען כי מהלך זה מגיע לאחר כחמישה חודשים בהם בחן השר ברקת את תיפקודה של הרשות. עם זאת, נראה כי במפלגת השלטון, הדעות חלוקות בעניין. 

"תת תיפקוד חמור": השר ברקת דורש את התפטרותה של הממונה על התחרות
יאיר לפיד תוקף: "חלוקת כסף שמפרקת את הכלכלה הישראלית מבפנים"

"אני לא מעורב ולא יודע מה השיקולים, אבל אני לא חושב שזה מה שיפתור לנו את הבעיה של יוקר המחיה", טען יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן בריאיון שקיים בגל"צ. עוד הוסיף: "היא כן עובדת, כן עושה עבודה בעניין של התחרות. זה התחום שהיא אחראית עליו, יש לה ניסיון רב, אז זה לא הזמן לשינויים". 

נתניהו בישיבת הממשלה: "התקציב יעבור למרות תעמולת הכזב". צילום: לע"מ

מטעמו של ניר ברקת, נמסר בתגובה לבקשה מכהן: "העובדה שחברות המזון, המונופולים ושווקים ריכוזיים רבים איבדו את הרסן בכל הנוגע להעלאות מחירים, נובעת בראש ובראשונה מחולשתה של הרשות כגורם מרסן והיעדר אימוץ של מדיניות אקטיבית ונחרצת לטיפול בסוגיות הליבה של הרשות ובעיקר הגברת התחרות. למרות שבבדיקות מקדימות לקראת כניסתו לתפקיד של שר הכלכלה ניר ברקת, עלתה ההבנה כי רשות התחרות הינה חוליה חלשה בכל הקשור במאבק להגברת התחרות, למלחמה במונופולים, כשלי שוק, קארטליזם וריכוזיות, השר נתן הזדמנות כנה ואמיתית לעבודה משותפת עם ראש הרשות מיכל כהן".

עם זאת, הממונה על התחרות, מיכל כהן, הבהירה כי אין בכוונתה להיענות לבקשה להתפטר, הגיבה על כך במייל לעובדי המשרד: "כולנו שותפים למאמץ להגן על התחרות ולהגביר את התחרות במשק. רשות תחרות עצמאית שאינה כפופה לשיקולים פוליטיים ולחצים של בעלי הון חיונית לשם שמירה על התחרות החופשית בישראל. יש לנו משימה קשה ומורכבת לפעול לטובת הציבור בישראל. לא כל החוכמה נמצאת אצלנו, ואנחנו תמיד שמחים לשמוע דעות סותרות וביקורת בונה. יחד עם זאת, לא נתפשר על עצמאות רשות התחרות. אני ממשיכה כרגיל ומבקשת גם מכם להמשיך לבצע את תפקידכם נאמנה".