צים מרחיבה באופן משמעותי את פעילות הובלת המכוניות שלה באוניות גלנוע בכל רחבי העולם בכלל ובישראל בפרט, כאשר Gold Star Line היא אוניית הגלנוע הראשונה של צים המגיעה ישירות מהמזרח לאשדוד. האונייה הראשונה שהגיעה ישירות לאשדוד מהמזרח בפברואר האחרון, הייתה אוניית הגלנוע של חברת גרימלדי ועליה כ- 630 מכוניות. בנמל אשדוד מצפים בתקופה הקרובה ליותר ויותר אוניות גלנוע שיגיעו לעגון בנמל בפקידה ישירה מהמזרח. 

כאמור, אוניית Gold Star Line אשר פרקה בנמל 2,750 כלי רכב ביניהם רכבים פרטיים, אוטובוסים וציוד מכני הנדסי כבד המיועד לשוק הישראלי (דחפורים, רכבי עבודה ועוד), נראית מרחוק ממש כמו מוסך צף, כאשר פנים האונייה ו-11 הסיפונים שלה משמשים כחניון ענק כאשר כל כלי רכב ממוקם בצורה בטוחה בהתאם לממדים שלו.  

לאונייה ממדים מרשימים במיוחד, עם קיבולת מקסימלית של 5,500 רכבים, גובהה 32 מטר, אורכה 182.8 מטר ורוחבה 31.5 מטר. אוניית הגלנוע וכל צי האוניות Gold Star Line של צים, פועלות לצמצום טביעת הרגל הפחמנית שלהן כמו אימוץ חלופות דלק נקיות יותר ויישום טכנולוגיות חסכוניות באנרגיה.

אוניית הגלנוע Gold Star Line של צים בנמל אשדוד (צילום: דוברות נמל אשדוד)
אוניית הגלנוע Gold Star Line של צים בנמל אשדוד (צילום: דוברות נמל אשדוד)

דני הופמן, סמנכ"ל בכיר לסחר פנים-אסיה האחראי גם על הובלת מכוניות בחברת צים, ציין: "אנו שמחים לפקוד לראשונה את נמל אשדוד עם אונייה להובלת מכוניות, ישירות מאסיה. חברת צים הרחיבה בשנה האחרונה באופן משמעותי את פעילותה בתחום הובלת כלי רכב ליעדים בכל רחבי העולם. החברה מפעילה היום 15 אוניות ייעודיות מסוג זה, ומתכננת להמשיך ולצמוח בתחום, שבו יש כיום עלייה ניכרת בביקוש".

אלי בר יוסף, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל הוסיף כי "אנו שמחים על הבחירה של אוניית הגלנוע של צים לעגון בנמל אשדוד ומברכים על השינוי במדיניות היבוא המאפשרת לראשונה את הגעתה ישירות מהמזרח. אנו עמלים מדי יום להפוך את הנמל לתחרותי ואפקטיבי יותר בכל הזירות ונשמח לראות עוד אוניות גלנוע מסוג זה וכן אוניות אחרות המעידות על האמון של לקוחותינו בנו".