מיכל בצר
מנהלת אגף שיווק, חטיבת החלב, תנובה
מוצרי החלב של תנובה מיוצרים ברחובות, באלון תבור, בתל יוסף, בהרדוף ובקריית מלאכי. לצד המחלבות, במפעל "תנובה אלטרנטיב" מייצרים את מוצרי תחליפי החלב ו"אלטרנטיב גלבוע" מייצר טופו. תנובה מעבדת כ־900 מיליון ליטר חלב בשנה, משווקת כל יום 4 מיליון מוצרים לחנויות. בימי שיא בחגים מגיעים בחברה ל־7 מיליון מוצרים.
"ההיסטוריה של החברה שזורה לאורך ההיסטוריה של המדינה עוד מלפני קום המדינה ועד ימינו", אומרת מיכל בצר, מנהלת אגף שיווק, חטיבת החלב, תנובה. "בכל שנות קיומה מילאה תנובה תפקידים בעלי אופי לאומי ממלכתי בארגון אספקה תקינה של מזון חיוני לאוכלוסייה האזרחית ולצה"ל. ערב הכרזת המדינה ובעת מלחמת העצמאות, נענתה תנובה לפניית דוד בן־גוריון והעבירה שיירות עמוסות תוצרת חקלאית לירושלים הנצורה והמורעבת.
"משאיות תנובה נסעו בעקבות צה"ל בכל גזרות הלחימה ונהגים רבים נפצעו. במלחמת ששת הימים מכונת מילוי לשקיות שוקו שהוכנסה באותם הימים למחלבת תל אביב נהפכה למכונת מילוי שקיות מים שנשלחו לחזית הדרומית. לאחר המלחמה העניק שר הביטחון דאז, משה דיין, לתנובה את אות מלחמת ששת הימים".
"דוגמה נוספת היא זיהוי קהל בני הגיל השלישי, קהל עם צורך ייחודי. עבורו פיתחנו סגמנט חדש תחת תנובה GOLD והשקנו יוגורטים מועשרים. אפשר לציין גם את כוסות הקפה, טרנד עולמי חזק של קפה מוכן לשתייה. גם בישראל זהו סגמנט צומח. נכנסו לשוק זה בשנה שעברה עם מוצרים טריים על המדף".
לירז סופרין
מנהל שיווק, מחלבות שטראוס
"לאורך השנים ההיסטוריה של שטראוס והמדינה שזורות זו בזו, גם מבחינת התפתחות המדינה מצד אחד וגם מבחינת התפתחות שטראוס כמחלבה. הסיפור של משפחת שטראוס הוא סיפורה של הארץ, סיפור שמייצג ציונות, תעשייה ציונית", אומר לירז סופרין, מנהל שיווק מחלבות שטראוס.
"האתגר הגדול בעיניי הוא תמיד להיות רלוונטיים ואטרקטיביים. יש לנו צוות פיתוח גדול עם הרבה ניסיון וידע שמאוד מסייע בכך. דוגמה לכך למשל הוא עולם החלבון שבא לידי ביטוי במוצרי דנונה PRO. ואילו דנונה MULTI הוא יוגורט שפותח במיוחד לגיל השלישי. כל סוגי הצרכנים מחפשים כל הזמן את הריגוש הבא. כמו כן, אם בעבר הטעם הישראלי היה יותר שמרני, אז הפתיחות היום מאוד גדולה".
טל וזנה, מנכ"ל טרה
בשנת 2004 נקנתה על ידי החברה המרכזית לייצור משקאות קלים. בשנת 2008 קיבלה זיכיון לפעילות מותג מולר בישראל. כיום המחלבה נמצאת בפארק תעשיות נ.ע.ם שליד נתיבות. טרה קולטת חלב גולמי מלמעלה מ־100 רפתות. בשנת 2022 קלטה כ־280 מיליון ליטר חלב גולמי.
"במהלך מלחמת המפרץ מחלבת טרה בנחלת יצחק ניצבה בחזית מול הטילים שהומטרו על תל אביב", אומר טל וזנה, מנכ"ל טרה. "טרה הכשירה עבור העובדים מרחבים ממוגנים ואטומים והעבודה נמשכה במלוא התנופה למרות מחסור בעובדים ובעיות בהגעת מכליות חלב.
"זה דורש מאיתנו להיות מדויקים וזריזים עד כמה שניתן. חדשנות היא מנוע צמיחה משמעותי בשוק המזון, והצרכן הישראלי מצפה לקבל מוצרים חדשים. לאורך השנים הבאנו שורה של חדשנויות פורצות דרך, כגון השקת חלב בקרטון עם פקק בשנות ה־90, השקת סדרת הגבינות הצהובות 'נעם' ללא חומרים משמרים, ובשנת 2015 השקנו משקאות חלב ללא תוספת סוכר.
"יש לציין כי שוק החלב עובר טלטלות חסרות תקדים בשנתיים האחרונות. מחירי המזון המיובא, מלחמת רוסיה־אוקראינה והתייקרות התשומות הכוללת מציבים אתגר עסקי עצום בפני כל העוסקים בתחום".