חברת יוניליוור הודיעה אתמול (שבת) ללקוחותיה בשוק המוסדי – מסעדות, בתי קפה, שירותי הסעדה ובתי מלון, כי היא מייקרת את מוצריה בשיעור ממוצע של כ-7.5%. ההתייקרות אמורה להיכנס לתוקף ב-1 ביולי.

"סופגים מכל הכיוונים": לקראת עליית מחירים גם בבתי הקפה?

בחברה הבהירו כי העלאת המחירים אינה כוללת את השוק הקמעונאי. "מדובר בעדכון שביצעה החטיבה המוסדית של החברה והיא רלוונטית לשוק המוסדי בלבד", ציינו ביונילוור – "לא בוצעה עליית מחיר לשוק הקמעונאי".

יוניליוור נחשבת לאחת מיצרניות וספקיות המזון הגדולות בשוק ובין היתר, משווקת את מוצגי המותגים הלמנ'ס, קנור, תלמה, קליק, בייגל בייגל וורד הגליל.

בשבועות האחרונים נרשם גל התייקרויות של מוצרי מזון, שהחל במחירי החלב המפוקח ומוצריו ונמשך במוצרי החלב הלא מפוקחים ובמוצרי מזון נוספים, בהם הלחם האחיד. בין החברות שייקרו את מוצריהן היו תנובה, שטראוס, אסם ודיפלומט. החשש הוא שההתייקרות תביא לתגובת שרשרת, של עליות מחירים במסעדות ובתי קפה, שחלקם כבר העלו מחירים לאחרונה בעקבות ההתייקרויות.

בחודש ספטמבר 2022 הודיעה החברה על העלאת מחירים של חלק ממוצריה לשוק הקמעונאי בשיעור ממוצע של כ-15%, בין היתר של שוקולד קליק, מוצרי דאב ומוצרי בייגל וקורנפלקס תלמה, בטענה לגידול המתמשך בעלויות השונות.

בעקבות ההודעה, חלק מהרשתות, בהן שופרסל הפסיקו להזמין ממנה מוצרים ומכירות החברה רשמו ירידות חדות.  בחודש ינואר, הוחזר השיווק המלא לרשתות, לאחר שהושגה הסכמה על עלייה ממוצעת של כ-10%. בין המוצרים שעלו אז היו שמפו פינוק, דאודורנט דאב וקורנפלקס אלופים.