חבר הכנסת ויו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן, קרא היום (רביעי) במהלך דיון בוועדת הכלכלה, שעסק בעלות ההון, לבנק ישראל לאפשר לחברות כרטיסי אשראי לגייס פיקדונות זולים מהציבור ולחברות האשראי להוריד ריביות. כאמור, ביטן אמר כי "אין ויכוח שהלוואת כרטיסי האשראי יקרות יותר, והשאלה על רקע הנתונים היא איך משפרים את מקורות המימון כך שהחברות יוכלו להתחרות בבנקים ולהוזיל הלוואות. אם הן מקבלות מימון מהבנקים איך יכולה להיות תחרות בכלל? צריכה להיות הסכמה של בנק ישראל, האוצר ורשות שוק ההון להוזיל להן עלויות. זאת העבודה שלהם".

בפעם העשירית ברציפות: הריבית עלתה ב-0.25% ותעמוד על 4.75%
המשכנתאות בסיכון? מסלול ריבית פריים איבד את האטרקטיביות

בהמשך דבריו, ביטן פנה לנציגי חברות כרטיסי האשראי, ואמר כי "גם הן צריכות להוריד ריביות ולבוא לקראת הציבור". הוא הוסיף עוד כי "כל הצדדים צריכים להתגייס, ואם חברות האשראי לא יעשו גם הן צעדים לטובת הציבור - הן לא יוכלו לתת הלוואות בכלל ולא יהיו קיימות". לדבריו, האיום הוא דו צדדי, גם על בנק ישראל והאוצר אבל גם על חברות האשראי שצריכות לשתף פעולה עם בנק ישראל.

בסיום הדיון הודיע כי הוא מבקש פתרונות תוך 45 ימים, לצד לוחות זמנים אפשריים ליישום. "אנחנו רוצים תשובות באשר לחברות כרטיסי האשראי וגם לגבי הגופים המוסדיים שיוכלו לתת הלוואות לציבור", סיכם, "ההגדרה של בנק צריכה להיות ברורה, ואם צריך לתקן את החוק תביאו תיקון לחוק. אם חברות האשראי לא ישתפו פעולה נטל גם בהן. ביוקר המחייה אנחנו נילחם, קחו אותנו ברצינות".