חברת המים הלאומית מקורות פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023, שמהם עולה כי החברה רשמה רווח נקי של כ־51 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ־75 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי נבעה בין השאר מהכרה בהוצאה של כ־50 מיליון שקל (במסגרת השינויים בחשבונות רגולטוריים) לטובת ייעוד רווחים בסכום זה להפחתת תעריף המים.

עיון בתוצאות החברה מעלה שסך ההכנסות לתקופת הדיווח הסתכמו בכ־924 מיליון שקל, ירידה של קצת יותר מאחוז ביחס לסך ההכנסות ברבעון הראשון של 2022, שבו רשמה החברה הכנסות בסך 939 מיליון. הקיטון מיוחס בעיקר לירידה בהכנסות ממפיקי מים פרטיים, כמו גם לקיטון של כ־1.7% בתעריפי המים.

פילוח נתוני הצריכה הארציים מעלה שבתקופת הדיווח נרשמה עלייה בסך צריכת המים במגזר החקלאי בשיעור של כ־21.5%, כאשר צריכת המים למגזר משקי הבית רשמה עלייה ברבעון הראשון של השנה בשיעור של כ־4.6%. מנכ"ל מקורות עמית לנג: "מקורות ממשיכה בתנופת הפיתוח על מנת להבטיח אספקת מים באמינות ובאיכות לתושבי ישראל ושכנותיה. בחודש מרץ האחרון הכרזנו על הקמת פורום מים בינלאומי במסגרת שבוע המים של האו"ם, והסברנו שבעידן של התחממות גלובלית מדינות העולם נושאות עיניהן לישראל, כדי ללמוד כיצד המדינה הקטנה והמדברית הפכה למעצמת מים, באמצעות בין היתר הטמעת כלים טכנולוגיים וחדשניים".

יו"ר הדירקטוריון יצחק אהרונוביץ': "לחברה אתגרים רבים לרבות הגדלת האספקה לתושבי ישראל ומדינות שכנות, כאשר פיתוח אזורי המגורים והמסחר תלוי בין השאר בחיבור יציב ומהיר למערכת המים הארצית של כלל חבלי המדינה".