"המדינה חייבת להשתתף בנטל ההוצאות ולהוציא אותנו ממשבר יוקר המחיה", כך אמר אתמול נשיא לשכת רואי החשבון חן שרייבר, בכנס ה־40 של רואי החשבון באילת. לדבריו, "אם הממשלה לא תתערב - לא יהיה פתרון". איתן יוחננוף המנכ"ל והבעלים של רשת יוחננוף, הוסיף: "רוב המזון בישראל מיובא, כולל התערובות למשקי העופות. וברגע שמייבאים מזון, אנו מייבאים אינפלציה. יוקר המחיה תלוי גם בהפרשי המטבעות והאינפלציה ששוררת מחוץ לישראל".

לדברי יוחננוף, "חקלאי שנדרש לשלם ריבית, לא מצליח להגיע לרווח ראוי. מדובר בסביבה עסקית שקשה מאוד להתקיים בה. הממשלה צריכה להתערב ולגרום לנגיד להוריד את הריבית. הממשלה אומנם לא יכולה לעשות פלאים, אבל יש לה כוח ליצור שינוי. כלכלה בריאה זה כלכלה שכולם משגשגים בה ואני מאחל לכולם להצליח. אנחנו בתקופה מאוד מאתגרת, לא רק לענף המזון, ומי שלא מגיע בריא וחזק, לא ישרוד את התקופה הזו".

שרייבר הוסיף: "חייבים לשמור על הדולר. בנק ישראל חייב להתערב, לנקוט פעולות שלא מאפשרות לדולר להתרומם, כי לא אפשרי גם לממן את החברות. אני ממליץ לפתוח את השוק לתחרות ולהשוות את המע"מ בין ישראל לאירופה. פערי המחיר מול אירופה מטורפים. הממשלה לא צריכה לעשות את זה בלי לפחד ולדרוס את כל הפרות הקדושות".