הנהלת הדואר שכרה את שירותי משרד עורכי הדין ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות', בעקבות ניסיון ההדחה של יו"ר הדואר מישאל וקנין. במכתב המתפרס על פני 26 עמודים, עם העתקים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר דודי אמסלם הממונה על החברות הממשלתיות, מונים בדואר את הסיבות להתנגדות להדחה.

המכתב נשלח לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי שיגר אתמול ליו"ר הדואר מישאל וקנין מכתב שימוע לפני ההדחה. במכתב הוסבר שהוא איננו ממלא את תפקידו וכשל במילוי המשימות של הדואר, במיוחד בנוגע לרמת השירות. "ההשלכות על הדואר ניכרות בירידה באמון הציבור, בתדמיתה ובירידה בהכנסותיה. קיים חשש שהמשך התנהלות החברה בראשותך יפגע גם בסיכוי הצלחת ההפרטה והבראתה", מציין שר התקשורת.

השר קרעי גם תוקף את מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות המתנגדת להדחה, וקובע כי "רשות החברות המתעלמים מנורות האזהרה המהבהבות ומכך שהמוניטין של החברה ושמה הטוב נפגעים, מה שעלול להוריד לטמיון השקעה של 1.8 מיליארד שקל מכספי הציבור".

כאמור, בדואר דוחים על הסף את טענות השר ובחרו לצאת כנגדו באמצעות משרד עורכי דין חיצוני. לדברי עו"ד גיורא ארדינסט, "כל גורמי המקצוע, לרבות מנכ"ל האוצר ומנהלת רשות החברות הממשלתיות, הזהירו מפני ההשלכות החמורות של ההדחה על טובת החברה ומפגיעה באינטרס הציבורי ובקופת המדינה. מנכ"ל הדואר דוד לרון אף איים להתפטר אם ההדחה תצא אל הפועל".

עו"ד ארדינסט הוסיף כי "השר התבצר בעמדתו המבוססת על שיקולים פוליטיים וזרים והתעלם לחלוטין מעמדתם של הגורמים המקצועיים. הטענות שהושמעו כנגד יו"ר הדירקטוריון הן מופרכות. אין מדובר במשרת אמון ושר התקשורת אינו רשאי להדיח יו"ר דירקטוריון כי זו אינו משרה פוליטית".

עורכי הדין קובעים שאם שר התקשורת לא יחזור בו מההחלטה, הדואר יעתור לבג"ץ כנגדה. יש לציין כי כעת נוצרה התנגשות יוצאת דופן בין הצדדים. נזכיר כי היו"ר וקנין מונה על ידי שר התקשורת הקודם יועז הנדל, המהווה סדין אדום בעיני שר התקשורת וסביבת משפחת נתניהו. כך או אחרת, בעקבות המשבר נדחתה הפרטת הדואר, שאמורה הייתה להיות מקודמת בהחלטת ממשלה עוד לפני שבוע, למועד לא ידוע.