שר החקלאות לשעבר עודד פורר פנה בשבוע שעבר לנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, בתלונה על הליך בחירת המועמדים לדירקטוריונים בבנקים. כך נודע ל"מעריב".

"לפני חודש הציגה הוועדה למינוי דירקטורים את המועמדים לדיסקונט והרשימה מעלה תמיהות שראוי שיינתן להן מענה פומבי", כותב ח"כ פורר, המשמש יו"ר סיעת ישראל ביתנו בכנסת. לדבריו, הרשימה כוללת שתי נשים בלבד מבין שבעה מועמדים, למרות ההצהרות בדבר הצורך בשוויון מגדרי. בנוסף, לדבריו באופן תמוה, מועמדים בעלי ניסיון רב במגזר הציבורי והפרטי עם היכרות עמוקה במגזר הפיננסי, הודרו מהרשימה.

"הופתעתי לקרוא שד"ר משה ברקת, שכיהן כממונה על שוק ההון באוצר, נעדר מהרשימה למרות ניסיונו הרב. לא רק שהוועדה לא קידמה שוויון מגדרי, אלא שהדירה מועמדים בעלי ניסיון רב בתחום הרלוונטי", כותב ח"כ פורר, שדורש לקבל את השיקולים שהנחו את הוועדה בבחירת המועמדים.

בראש ועדת המינויים לדירקטוריונים בבנקים עומד השופט בדימוס דוד חשין ופורמלית היא בוחרת אותם. עם זאת לבנקים עצמם, למפקח על הבנקים ובוודאי לנגיד, יש השפעה על אופן הבחירה. בעבר גם שירותי הדוברות לוועדה סופקו על ידי בנק ישראל.

מבנק ישראל נמסר בתגובה כי "הוועדה למינוי דירקטורים בבנקים, שבראשה עומד שופט בדימוס ושמורכבת מנציגי ציבור, היא עצמאית בהפעלת שיקול דעתה המקצועי ובהחלטותיה. אין לנגיד או למפקח על הבנקים סמכות להתערב בשיקול הדעת שמפעילה הוועדה או באופן שבו היא מיישמת את נוהל העבודה שקבעה".