הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה היום (שלישי) על כוונתה להוציא צו מינהלי להפסקת הפרה לחברות המשקאות הקלים - החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ, טמפו משקאות בע"מ ויפאורה-תבורי בע"מ. הרשות הודיעה להן כי עליהן להשיב את המחיר לקדמותו באופן מיידי, ככל ועלה המחיר, ולבטל את העלאת המחירים המתוכננת.

שר הכלכלה ניר ברקת מסר: "הצעד של הרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה מצטרף לצעדים שלנו נגד המונופולים והקרטלים שהתרגלו שיש להם מדינה ושאפשר לעשוק את הציבור ללא בעיה. הימים האלה נגמרו. המדיניות שלי ברורה: לא ניתן לפגוע באזרחי ישראל, להעלות מחירים ללא הכרה ולעשוק את הציבור. משרד הכלכלה ישתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי להלחם במונופולים ובקרטלים שעושקים את הציבור ומעלים מחירים ללא סיבה ומתייחסים לעם ישראל כאל פרה חולבת".

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה: "הרשות לא תאפשר לחברות לנצל את כוחן ולהותיר את הצרכן ללא חופש בחירה החברות הללו שולטות בקטגוריית המשקאות הקלים באופן מוחלט ועל ידי העלאת המחירים במקביל למעשה סגרו לצרכן כמעט לחלוטין את כלל האפשרויות ופגעו בחופש הבחירה של הצרכנים, כתוצאה מכך לא נותרה לצרכן ברירה והצרכנים נאלצו לרכוש את מוצרי החברות על אף ההעלאה במחיר. לתפיסת הרשות מדובר בהשפעה בלתי הוגנת על הצרכנים והחוק נותן לרשות כלים להתמודד עם הפרה זו וכך עשינו".