כחלק מהמעקב אחר תוכנית "חיסכון לכל ילד" על ידי מנהל המחקר של הביטוח הלאומי עולה שבסוף שנת 2022 היו כ־3.5 מיליון תוכניות חיסכון פעילות, כאשר 117,166 תוכניות חיסכון נפדו השנה במלואן, כשסך הפידיון שלהן היה כ־559 מיליון שקל. 56% (מעל ל־2 מיליון חסכונות) נבחרו על ידי ההורים ו־33% (כ־1.19 מיליון חסכונות) על ידי הביטוח הלאומי, לאחר שההורים לא בחרו עבור ילדיהם מסלול. ב־1,797,817 (51%) מן התוכניות הפעילות ההורים בחרו בהפקדה של 52 שקל נוספים לתוכנית החיסכון של ילדיהם.

הביטוח הלאומי מעניק שלושה מיליון שקלים: מי הזכאים?
מבקר המדינה: ביטוח לאומי חווה מדי יום מיליוני תקיפות סייבר

מתחילת התוכנית חיסכון לכל ילד שנפתחה בשנת 2017 עד סוף 2022 הועברו לתוכניות החיסכון כספים בסכום כולל של 17.813 מיליארד שקל, 73% הופקדו על־ידי הביטוח הלאומי (הפקדת בסיס) ו־27% הופקדו במסגרת ההפקדה הנוספת של ההורים המופחתת מקצבת ילדים.

בשנה החולפת יצא ביטוח לאומי ארצי להגברת המודעות ויצירת אקטיביות בקרב ההורים לבחירת מסלול עבור ילדיהם, הפקדה נוספת וחיסכון ופתיחת תוכנית על ידי ההורים ולא כברירת מחדל. הקמפיין הגדיל פי ארבעה את כמות ההפקדות היזומות לחיסכון מצד הורים.

ירונה שלום, מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי מאמין בלב שלם שמעבר למתן קצבאות, יש לו אחריות ציבורית למובילות חברתית וסיוע בצמצום פערים. חיסכון לכל ילד היא תוכנית חשובה לטובת צמצום אי־השוויון והבטחה שילדים בגיל 21 יוכלו לקבל סכום מכובד שיאפשר להם להתחיל ללמוד, לפתוח עסק ולהתחיל בנקודת פתיחה טובה יותר את חייהם הבוגרים".