חברות הגז פנו לשר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ, בבקשה להרחיב את אפשרות יצוא הגז לנוכח העודפים הגדולים במשק הגז. החברות, באמצעות ניו־מד שבניהול יוסי אבו ואיגוד חברות הגז, מבקשות את הגדלת היצוא ל־200 BCM לשנה (מיליארד מ"ק), לנוכח הגידול בדרישות המצריות והירדניות וכן אפשרויות שיתוף הפעולה.

נכון להיום היקף היצוא נאמד במחצית מכמות זו. היקף צריכת השוק המקומי נאמד ב־12 BCM. שר האנרגיה תומך עקרונית בבקשה, אבל בהסתייגויות מסוימות. מאידך, באגף התקציבים באוצר חוששים מהיענות לבקשה. במכתב ששוגר למשרד האנרגיה כותבים באוצר כי מאז 2018, שבה נקבעו היקפי היצוא, חווה שוק האנרגיה העולמי שינויים, וכן גם בשוק המקומי עודכנה תחזית הביקוש לחשמל ונוצרו קשיים באספקת חשמל מאנרגיה מתחדשת.

עוד מדברים באוצר על הקמת מתקנים להולכת גז מרמת חובב לניצנה בעלות של מיליארד שקל, והיתרי יצוא חדשים למאגר תמר ולווייתן. על רקע כל אלה אין לקבל לדבריהם שינויים בעיתוי הנוכחי במדיניות יצוא הגז של ישראל.

במשרד האנרגיה הגיבו בכעס על עמדת האוצר: "אנו מכבדים את עמדת אנשי המקצוע באוצר, אבל תמוהה דרך האוצר לקדם את עמדתו בהדלפות. ההחלטות על משק הגז צריכות לקחת בחשבון שיקולים רחבים של מדיניות ומעמדה של ישראל, ומי שיקבל החלטות זה השר שנבחר על ידי העם ולא הדרג המקצועי".