במסגרת חובת השקיפות הגישה אתמול הסתדרות העובדים החדשה למשרד המשפטים את הדיווח השנתי בהתאם לחוק האגודות העות'מניות.
הדיווח מכיל את הנתונים הכספיים לשנת 2022, פירוט התאגידים שבשליטתה, אירועים חריגים ורשימת חמשת מקבלי השכר הגבוה.

בראש מקבלי השכר נמצא יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד, הנהנה מעלות שכר של יותר מ־70 אלף שקל בחודש (במקביל לשכר שר בממשלה). מקבל השכר השני בגובהו הוא מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב, ששכרו מקביל לשכר סגן שר.

הכנסות ההסתדרות מדמי חבר ומדמי טיפול הסתכמו ב־738 מיליון שקל, לעומת 691 מיליון שקל ב־2021. הוצאות הפעילות הסתכמו ב־756 מיליון שקל, לעומת 624 מיליון שקל. הירידות בבורסה שחקו את הכנסות ההסתדרות.

בעקבות הירידות בשוק איגרות החוב סיימה ההסתדרות את 2022 בגירעון תקציבי של 175 מיליון שקל. מאז תחילת 2023 המגמה השתנתה וחלק מהפסדי השנה הקודמת קוזזו. בדוח פירוט של שישה מקרי העסקת קרובי משפחה בהסתדרות.

אחד מהם הוא של הילה קניסטר בר־דוד, רעיית היו"ר, המנהלת (ללא שכר) את עמותת הקרן לגמלאי הסתדרות המעו"ף בפנסיה תקציבית, המספקת פעילויות רווחה ונופש לגמלאי הפנסיה התקציב. את שכרה היא מקבלת באמצעות חברת שחר און, שהיא בבעלות העמותה לקידום חברתי.

הדר סיליקי, אחותה של יו"ר נעמת חגית פאר, משמשת כמזכירת איגוד מקצועי במקומות עבודה, עוד לפני שפאר נכנסה לתפקידה בנעמת. 38 עובדים (שאינם עובדי ההסתדרות) מקבלים 1,200 שקל עבור ישיבת ההנהגה. זה נמוך מגמול ההשתתפות שנהוג לשלם לחברי דירקטוריון בחברות לתועלת הציבור.

ההסתדרות שולטת ב־67 תאגידים, לרבות מועדון ההטבות החברתי ביחד בשבילך, המכון הבינלאומי למנהיגות (בית ספר לוועדי עובדים), אתר החדשות דבר העובדים ואפליקציית עובדים בריא.

הדוחות חושפים את העסקאות עם גופים קשורים, ובהם חברת העובדים, שאחראית לניהול נכסי ההסתדרות, פיתוח ושדרוג אולמות מופ"ת בערי הפריפריה כחלק מרשת מועדוני התרבות "פרינדס", קורסים וסמינרים עבור חברים בוועדי עובדים ועוד.

ארנון בר־דוד: "ביום שנכנסתי לתפקיד הבטחתי שההסתדרות תפעל בשקיפות גבוהה יותר. תוך שנים ספורות בלבד ההסתדרות הסירה את הגדרות, קידמה דיגיטציה להליך הבחירות ומקדמת שקיפות ומנהל תקין".