מקורות, חברת המים הלאומית של ישראל, חתמה על הסכם ראשון מסוגו לפיתוח תכנית אב למשק המים של הרפובליקה הדומיניקנית, כך נחשף לראשונה בג'רוזלם פוסט.

על פי ההסכם, שנחתם ביום שני האחרון ברפובליקה הדומיניקנית, מקורות תספק שירותי תכנון, תמיכה וייעוץ עבור חברת המים של הרפובליקה הדומיניקנית (INAPA). על העסקה חתמו יו"ר מקורות יצחק אהרונוביץ' ומנכ"ל INAPA וולינגטון ארנו.

הרפובליקה הדומיניקנית סובלת בשנים האחרונות ממחסור חמור במים, שרק מחמיר עקב ההתחממות הגלובלית. על פי הנתונים של "פרויקט בורגן", בשנת 2020 רק 15% ממערכות המים המצויות במלאי ברפובליקה הדומיניקנית תרגלו הכלרה. עוד צוין כי היעדר טיפול נכון במאגרי המים הובילו למחלות. יתרה מכך, שורה של אסונות טבע פגעו בתשתיות קריטיות במדינה.

"הסבירו לנו כי הכלכלה המקומית מסתמכת בעיקר על חקלאות וכרייה, ענפים שצורכים מים בצורה משמעותית, אך המחסור במים ברחבי המדינה מקשה על המשך פיתוח אזורי תיירות או תמיכה בצורכי החקלאות והכרייה", אמרו גורמים במקורות לג'רוזלם פוסט. התוכנית הישראלית תכלול לא רק פתרונות שיסייעו בפתרון הצרכים הנוכחיים אלא גם את התשתית הנדרשת לתמיכה במערכות המים של המדינה ב-30 השנים הקרובות.

במאמר שפורסם באתר Dominican Today, כלי תקשורת מקומי, נאמר כי נשיא הרפובליקה, לואיס אבינאדר: "הדגיש את המומחיות של ישראל בניהול מערכות מים", הודה למקורות ו"הביע את כוונת הממשלה ללמוד משיטות עבודה מומלצות ברחבי העולם, וליישם אותן". באתר נכתב עוד הנשיא גם דחק באזרחים להכיר במשבר המים במדינה ולפעול בהתאם.

ההסכם עם הרפובליקה הדומיניקנית הוא ההסכם הבינלאומי השני עליו חתמה מקורות החודש. הראשון נחתם עם Xylem, ספקית טכנולוגיות מים גלובלית הפועלת מוושינגטון, ארה"ב, שמאפשרת שירותי הערכה מתקדמים לבדיקת צינורות הובלת המים. "Xylem תכשיר את מקורות לפריסת הטכנולוגיה שלה, שתאפשר לשמור על תשתיות קריטיות בישראל", אמרו במקורות לפוסט. לא רק שהסכם זה קריטי לשמירה על הביטחון הלאומי של ישראל, אלא שעם הארכת חיי צינורות ההולכה, צפויה מקורות לחסוך מיליארדי שקלים בחידוש הצנרת. את ההסכם מול זיילם הוביל סמנכ"ל ההנדסה יוסי יעקובי וזכה לברכת הדרך של המנכל עמית לנג, והוא ונחתם בביקור מנכ"ל זיילם בישראל פטריק דקר.