בנק הפועלים בניהול דב קוטלר המתין עד שהמערכת הבנקאית אמרה את דברה בעניין ההטבות ללקוחות, והיה האחרון שהודיע אתמול על תוכנית הטבות מקיפה לבעלי עובר ושב והמשכנתאות. בניגוד לבנק לאומי, מספר הכוכביות וההתניות בתוכנית שלו מינימלי, והיא רלוונטית למאות אלפי לקוחות.

בניגוד ללאומי ולמזרחי טפחות, הבנק לא יעניק ריבית על יתרת זכות. כתחליף, הוא שדרג את המנגנון המקזז בין יתרות הזכות לחובה, כך שבפועל לא תשולם ריבית על המינוס. החל מ־1 באוגוסט יגדיל הבנק את תקרת חישוב יתרות הזכות לקיזוז מ־10,000 שקל לחודש ל־300 אלף שקל בחודש.

בנוסף, הבנק יפחית ב־2.7%־2.9% את הריבית ביתרות החובה במסגרות עו"ש וחח"ד פרטי. לקוחות קמעונאים בעלי פיקדונות קטנים יקבלו ריבית זהה לבעלי פיקדונות גדולים. במקביל, ייזום הבנק מעבר פרו־אקטיבי של לקוחות לפיקדונות. הבנק יספוג את העלאות הריבית הקרובות במשכנתאות לשנה ויאריך את הסבסוד שכבר נתן. ההחזר החודשי יופחת ב־550־1,850 שקל לשנה, ואם ריבית בנק ישראל תעלה - הבנק יספוג את העלאות הריבית.

בנק דיסקונט הצניע את מערך ההטבות ולא הדהד אותן בתקשורת, ולא במקרה - לאור היקפן הזניח. דיסקונט לא ישלם ריבית על העו"ש. הוא ימשיך הענקת פטור מריבית על המינוס עד 2,000 שקל. גם דיסקונט מתחייבים לספוג את העלאות הריבית על המינוס בשנה הקרובה.
הבנק הבינלאומי יעניק ריבית של 1.8%־2.2% לשנה על יתרות זכות של עד 25 אלף שקל. בנוסף, הוא יממן ריבית ב־1,400 שקל לבעלי משכנתה במסלול פריים וישלים את הפחתת ריבית החובה בעו"ש ל־2%. להטבות ללקוחות הבנק הבינלאומי, כמו בלאומי, מצורפות הרבה כוכביות והן מותנות בהיקפי פעילות ובסוג הלקוחות. ההקלות יחולו אוטומטית על לקוחות שיעמדו בתבחינים ללא צורך בהצטרפות אקטיבית.

את ההטבות הנדיבות ביותר והשקופות ביותר העניק בנק מזרחי טפחות, שהיה הראשון לצאת עם התוכנית. הוא משלם ריבית על עו"ש בסכום מוגדל, הפחית את הריבית על המינוס ומטפל בצורה יעילה בלקוחות המתקשים בהחזר המשכנתה. הבנק התחייב להפעיל את החבילה לשנה.
ההטבות בבנק לאומי מותנות כאמור בהרבה כוכביות, והתוכנית מוגבלת בזמן. בדיסקונט הפתיעו לרעה והציעו תוכנית הטבות עלובה, וייתכן שהם שומרים רזרבה לבאות. כל הבנקים התחייבו לפצות את הלקוחות אם ריבית בנק ישראל תמשיך לעלות, אף שההסתברות לכך אפסית. עלות ההטבות במערכת הבנקאית כולה נאמדת ביותר מחצי מיליארד שקל. לאור כל זאת, נראה כי הפוליטיקאים, ובראשם ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), יחדשו את חוק הריבית שצפוי לעלות השבוע לקריאה טרומית בכנסת, וזאת לאחר שבהוראת נתניהו הוא נדחה בשבוע.