בשיעור חברות ההיי-טק בענפי השירותים, שדיווחו שהיקף התעסוקה שלהן הצטמצם, חלה עלייה חדה מכ-22% מהחברות במחצית הראשונה של שנת 2022, לכ-52% במחצית הראשונה של שנת 2023. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה נתונים בסקר הערכות המגמות בעסקים בענף ההיי-טק.

בשיעור רות בענפי השירותים ללא ההיי-טק, שדיווחו על צמצום בהיקף התעסוקה שלהן חלה עלייה מתונה יותר – מכ-11% במחצית הראשונה של 2022 לכ-21% במחצית הראשונה של השנה. על פי דיווחי הההההים של חבורת בענפי שירותי היי-טק, בחצי השנה האחרונה חלה ירידה בהיקף המועסקים העוזבים את החברה מרצון, בעוד בענפי השירותים ללא היי-טק לא חלה ירידה כזו. בלמ"ס העריכו, כי השוני מחזק את ההבדל בסביבה הכלכלית בין שני הענפים.

כ-33% מהמנהלים בחברות בענפי שירותי ההיי-טק דיווחו שלא היתה כל פגיעה כלכלית בחברתם בחצי השנה האחרונה. על פי דיווחי המנהלים של חבורת בענפי שירותי היי-טק שדיווחוע ל פגיעה כלכלית, הגורם המשמעותי ביותר לפגיעה בשנת 2023 הוא ירידה בביקושים למוצר של חברתם והגורם השני בחומרתו הוא קשיים בגיוס הון סיכון.

עוד עולה מסקר הלמ"ס, כי יותר מנהלים מדווחים שהיקף העודים שעזבו ירד, כאשר ייתכן שהירידה בעזיבה נובעת מחוסר הוודאות ומהתנודתיות בענפי ההיי-טק בחצי השנה האחרונה. עוד עולה מהנתונים, כי חברות גדולות מדווחות על פחות צמצומים בהשוואה לחברות קטנות ובינוניות.