מכבש לחצים מופעל במהלך הימים האחרונים על יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, במטרה לשכנע אותו להשבית את המשק, זאת במחאה נגד הממשלה הרפורמה המשפטית. הפרשן הכלכלי של "מעריב" יהודה שרוני שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגיא פלג, והעריך את הסיכויים כי בר דוד ישתכנע לבסוף. 

אהוד אולמרט בקריאה לביידן: "חייב להיות נגד הממשלה"
"היית צריך לעשות יותר כדי שאגיע לבית הלבן": השיחה הצפופה בין רה"מ לשגריר בארה"ב | דיווח

"הם מדברים על הרצון או הצורך לעצור את החקיקה, והם שוקלים את נשק יום הדין מבחינתם שזה השבתת המשק", ציין והוסיף: "נזכיר שלפני שלושה חודשים ננקט מהלך דומה, המשק הושבת. כרגע הם מבקשים לצרף את ההסתדרות אבל ההסתדרות לא כל כך נלהבת להצטרף למאבק. היא גם טרחה להוציא אתמול בלילה הודעה שהם בשלב הזה לא משביתים את המשק".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

רה"מ נתניהו: "עילת הסבירות היא לא קץ הדמוקרטיה, אלא חיזוקה" (צילום :דוברות הליכוד)

שרוני הזכיר את הקשר השוטף בין בר דוד לגומרים שונים בליכוד, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גם הסכם השכר במגזר הציבורי עומד על הפרק. אני חושב שהוא עומד להיחתם השבוע, אם יתברר שהמשק לא יושבת. וצריך להזכיר עוד משהו, ההסתדרות היום היא ארגון שאפילו מוטה פוליטית לטובת ממשלת הליכוד. יש שם ועדים גדולים כמו רשות שדות התעופה שמזוהים עם הליכוד. גם שרי ממשלה כמו מיקי זוהר, שר המשפטים, מחוברים ליו"ר ההסתדרות, יש בינו לבין ראש הממשלה טלפון ישיר".

עוד הדגיש: "מבחינתנו כל עוד מדובר בעילת הסבירות אין סיבה להשבית את המשק. אבל הוא עדיין לא אומר מה הדבר שיגרום בסופו של דבר להשבתת המשק. הוא אומר שהשבתת המשק זה צעד חמור. אם אתה שואל אותי אני חושב שהוא לא יצטרף לפחות בסיבוב הזה עד הקריאה השנייה והשלישית של עילת הסבירות".

לסיום, טען כי "עיקר המשקל, עם כל הכבוד לסקטור העסקי, עיקר החשש הוא של התוצאות של אי הגיוס ההמוני או הרב לצבא לשירות מילואים - זה מה שהכי מפחיד גורמים בלשכת ראש הממשלה. גם שר הביטחון מבין את זה".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM.