סטארט-אפ הפינטק השוויצרי-ישראלי אוקורה (Okoora) הודיע על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם חברת כרטיסי האשראי Max. שיתוף הפעולה חותר לחולל מהפכה בתחום המט"ח באמצעות מגוון רחב יותר של פתרונות הפורצים את המגבלות של המרות מטבע.

השר קרעי הכריז: פלאפון, פרטנר וסלקום זכו במכרז דור 5 של הסלולר

שיתוף הפעולה בין אוקורה ל-Max ימנף את התשתית הטכנולוגית המתקדמת של אוקורה ואת חבילת הפתרונות שלה. הפלטפורמה של אוקורה ABCM™: Automated Business Currency Management, היא פתרון מבוסס ענן שישמש כסביבה אינטגרטיבית לכל צרכי התשלומים וניהול הסיכונים של Max. באמצעות הכלים התפעוליים של הפלטפורמה, המודולים לניהול סיכונים וגישה לרשת רחבה של בנקים וחדרי עסקאות, Max תוכל להרחיב את פעילותה בתחום מטבע החוץ. בנוסף, אוקורה תספק ל-Max הכוונה בכל הנוגע לרגולציה הפיננסית בישראל ותבטיח בכך ש-Max תוכל לבנות את האפליקציה שלה בסביבה בטוחה ומאובטחת המצייתת לתקנות.

    

בני אברהם, מייסד ומנכ"ל הסטארט-אפ Okoora: "שיתוף הפעולה בין אוקורה לבין Max משקף גישה אסטרטגית ומקיפה לפתרונות בתחום המט"ח והוא מאיר את המחויבות המשותפת של שתי החברות לחדשנות בתעשיית הפינטק. אנו חותרים להגדיר ביחד מחדש את שוק מטבע החוץ ולספק לארגונים פלטפורמה משמעותית לתפעול גלובלי של פעילויות המט"ח שלהם".

בני אברהם הוסיף: "היעד שלנו הוא לפשט את התפעול של עסקאות מט"ח בשוק העולמי ולטעת ביטחון בקרב עסקים ברחבי העולם. באמצעות שיתוף הפעולה עם Max נוכל להרחיב את הנזילות ואת הפתרונות בתחום המט"ח ונאפשר ביצוע יעיל של העברות כספים רב מטבעיות בהיקף רחב. הפלטפורמה שלנו תוכננה להאיץ העברות כספים והיא תאפשר ל-Max להרחיב את ההיצע שלה ללקוחות באמצעות פתרון דיגיטלי".

לסיכום ציין אברהם: "התשתית שלנו מאפשרת להרחיב את הצעת הערך שלנו וניתן לשלב בה פתרונות פיננסיים מובנים. אנו מחויבים להרחיב את סל הפתרונות שלנו ולצקת בהם יתרון תחרותי עבור הלקוחות שלנו".

ירון טיקטין, סמנכ"ל אשראי, Max: "זו הפעם הראשונה שחברת כרטיסי אשראי בישראל מאפשרת לרכוש מט"ח בכרטיס האשראי. ארנק המט"ח הדיגיטלי של Max הוא בשורה גדולה עבור ישראלים רבים שלוקחים איתם מזומן לחו"ל. ארנק המט"ח המקושר לכרטיס האשראי של הלקוח מאפשר לרכוש מט"ח באופן זול יותר, ידידותי יותר, בטוח יותר וללא מאמץ לפני ובמהלך טיולים בחו"ל וכן לתשלום על קניות באינטרנט. שיתוף הפעולה עם אוקורה מממש את המטרה שלנו להפוך את הניהול הפיננסי של הלקוח לנוח וחכם יותר".

פלטפורמת ה-AI של אוקורה מספקת תובנות בזמן אמת אודות שוקי המטבע, מפשטת את הניהול של המטבעות ומציעה כלי בינה מלאכותית לנטרול סיכוני מטבע. מערכת הניהול האחודה מקנה לעסקים שליטה בתזרים המטבעות הזרים שלהם ומאפשרת ביצוע תשלומים חוצי גבולות ביותר מ-100 מטבעות ברחבי העולם.

מאז השקת הפלטפורמה בינואר 2022 רשמה אוקורה צמיחה משמעותית וצברה למעלה מ-7,000 לקוחות במגזר הארגוני ובקרב עסקים קטנים ובינוניים בישראל שביצעו עשרות אלפי טרנזקציות בהיקף של מיליארדי דולרים בשנת הפעילות הראשונה. 100% מהלקוחות שרכשו רישיון שימוש ב-ABCM בשנת 2022 חידשו אותו ב-2023.  

החיבור לפלטפורמת אוקורה מאפשרת ל-Max יכולת לשלם ולקבל תשלומים באפליקציה ביותר מ-100 מטבעות ברחבי העולם.

    

התשתית של אוקורה מאפשרת ללקוחות לפתוח בנוחות חשבונות בנק רב מטבעיים בערים מרכזיות ברחבי העולם. אוקורה פועלת להעשיר את הפונקציונאליות של הפלטפורמה ולהציע שירותים נוספים ומטבעות נוספים.

אוקורה נוסדה באוגוסט 2021. על ידי בני אברהם, יזם בעל מוניטין ומייסד קבוצת אופקים, חברת ניהול הסיכונים הפיננסים המובילה בישראל. אוקורה מעסיקה כיום 70 עובדים: 40 בישראל, 20 בשווייץ ובגרמניה ו-10 בהודו. לאור הצמיחה המתמשכת והתרחבות הפעילות למדינות באירופה, מתכננת אוקורה להכפיל את מצבת העובדים שלה שיסייעו להרחבת יכולות המערכת ולאספקת שירות ייחודי לבסיס לקוחות מתרחב והולך. אוקורה עברה לרווחיות בשנת 2023 ומתנהלת כבוטסטראפ ללא השקעות של משקיעים חיצוניים.