אמרי איל, מבית ההשקעות אינפיניטי, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, והתייחס לעליות הנרחבות שנרשמו במהלך היום בבורסה. "זה ממש דרמטי, כל מדדי המניות ירוקים. זה גם ממשיך את אתמול שהייתה אווירה מאוד פוזיטיבית בבורסה, ועכשיו השאלה מדוע, למה אנחנו רואים את זה. יש לזה כנראה כמה סיבות", ציין. 

הדולר מזנק, המסכים אדומים: תנודות דרמטיות בשווקים לאחר התרגיל של נתניהו
שוק ההון למתחילים: המדריך המלא למשקיע המתחיל

הוא ניסה להסביר: "הסיבה הראשונה היא שהריבית כנראה לא תעלה, האינפלציה תרד, בקיץ בטח. הדולר בעולם נחלש, הוא גם נחלש כאן, זה גם גורם אנטי אינפלציוני, גורם לירידת מחירים, לייבוא יותר זול".

עם זאת, הבהיר: "מצד שני, גם בקטע של הסנטימנט, בכל הנושא של החקיקה המשפטית, למרות כל המחאות והכול, יש איזושהי תובנה שיהיו חייבים להגיע לפה לסוג של הסדרים, למרות שזה נראה הזוי לכאלה או אחרים, אבל אין לנו ברירה אמיתית. אם רוצים להמשיך לחיות פה בצורה סבירה, אז זה כנראה מה שיהיה. כל הדבר הזה של החקיקה הוא בתוך המחירים, לקחו את זה בחשבון".

יש גם החלטה על הריבית בארה"ב בשבוע הבא
"נכון, ההערכה הכללית היא שזה יעלה ברבע אחוז, אבל דה פקטו, גם שם, אין סיבה להרים את הריבית, כי מאוד יקר גם שם המחיר של הכסף. האינפלציה היא... רואים שזה כבר מתחיל להירגע גם שם". 

לסיום, התייחס איל להחלטתו האחרונה של נגיד בנק ישראל שלא להעלות את הריבית: "הוא משאיר את האקדח באוויר ואומר, 'חבר'ה, יהיו עליות מחירים, אני אייקר עוד את הכסף', אבל נדמה שלהרים היום את המחיר של הכסף, זה אפילו מתחיל להוות כחרב פיפיות, זה נגד הכלכלה. לא רוצים להקשות יותר מדי, גם ככה העלויות מטורפות והריביות מטורפות, אז, אם אין עליות מחירים נוספות, לדעתי יכולים להירגע עם העניין הזה, לפחות בחודשים הקרובים כדי לבדוק לאן זה הולך. לא בוער כל כך לייקר את הכסף".