הבוקר (ראשון) מפרסם שירות התעסוקה את דוח "דופק שוק העבודה" לחודש יוני, כאשר בהשוואה למאי - ירד מספר דורשי העבודה הרשומים בלשכות התעסוקה בכ־1,400, שהם כ־1%, ועמד על כ־155.8 אלף (לעומת כ־157 אלף במאי).  בשירות התעסוקה מדווחים כי בניכוי השפעת המגמות העונתיות, דווקא נרשמה עלייה של כאלף במספר דורשי העבודה - מ־159 אלף במאי ל־160 אלף ביוני, ומסבירים כי עיקר הירידה שנרשמה במספר הלא מנוכה של דורשי העבודה התרחשה בחברה הערבית. 

חמש מעשר הערים בעלות שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר הן ערים ערביות או מעורבות. מספר תובעי הבטחת ההכנסה, אשר עלה בין אפריל למאי, שב לרדת בדומה למרבית החודשים מאז אפריל 2022 ועמד החודש על 49.5 אלף בלבד. עוד מוקדם לקבוע אם מדובר בחידוש מגמה. בהשוואה לחודש מאי, נרשמו שינויים קלים של עלייה בשיעור הקבוצות המבוגרות יותר בקרב דורשי העבודה מעל גיל 55 ושל ירידה בשיעור קבוצת הצעירים עד גיל 34.

בין אפריל ליוני נרשמו עליות בקרב דורשי העבודה בכמעט כל משלחי היד, מהם "חזקים" יותר ומהם "חלשים" יותר. העליות המשמעותיות ביותר נרשמו בקצוות: מחד, בקרב מפתחי תוכנה ומנתחי יישומים (12.8%), ומאידך, בקרב פועלים בלתי מקצועיים בתעשייה (12.7%).