"ניסיתי במשך כל יום האתמול להשיג את מנכ"ל ביג חי גאליס, אבל הוא לא טרח לענות. גם איתן בר זאב (יו"ר הדירקטוריון) התעלם מפנייתי וגם בעל השליטה יהודה נפתלי". כך אמר אתמול בזעם בשיחה עם "מעריב" בעל השליטה ברשת שיווק השקמה איש העסקים רמי לוי, בעקבות ההחלטה להשבית את מתחמי הקניות עד שעות הצהריים.

"בקושי חמישה לקוחות": כיצד התמודדו עובדי החנויות עם ההשבתה הנרחבת?
מה המשמעות אם הנשיא לא יחתום על חוק הסבירות? | מיוחד למעריב

עוד הוסיף כי "הם פשוט קבעו עובדה מוגמרת וביג סגרה את דלתות הכניסה למרכזי הקניות שלי. אין לי ספק שהמנכ"ל מעדכן את הבעלים והוא לא היה מעז להשבית לבד. ועדיין אני חושב שזאת חוצפה ועזות מצח ממדרגה ראשונה לעשות את הפוליטיקה על חשבון הצרכנים שלי".
לוי סיפר כי ניסה לפתוח אתמול את החנויות, אבל חלקן נסגרו בכוח.

"היו מקרים שנאלצו לפתוח בכוח. מנהלי סניפים אחרים פשוט לא ידעו מה לעשות. רשת ביג היא חברת בורסאית. למנכ"ל יש אחריות רבה ואסור לו מבחינה משפטית לבצע מהלכים כאלה. גם אני חברה בורסאית ולא היה עולה על דעתי לפעול לרעת בעלי המניות. גאליס הוא חוצפן גדול. יש כאן כפייה לא דמוקרטית וניצול לרעה של הכוח".

עוד הוסיף כי "אני מפעיל במרכזים שלו שמונה סניפים. שקלתי את האפשרות לגשת לבית המשפט ולקבל צו מניעה, אבל עד שזה היה מתקבל זה היה לוקח עד הערב. אף שאני לקוח גדול שלו המנכ"ל לא טרח להתקשר אליי.

"אנחנו משרתים אנשים. הוא סגר לי גם את החניון, ויש לקוחות נכים שלא יכלו להגיע לסניפים. לא צריך לערב פוליטיקה עם עסקים, בטח אם אתה מנכ"ל. מאז ומתמיד הדעות שלו היו שמאלניות ותמיד היו לי ויכוחים פוליטיים איתו. אבל אסור שזה יגלוש לעסקים".

בתשובה לשאלת התייחסותו להפגנות נגד הרפורמה המשפטית אמר לוי כי "הן לגיטימיות, אבל אסור לחסום כבישים ובטח לא לסגור את נמל התעופה. מי שרוצה שיפגין, אבל בטח לא על חשבון פגיעה באזרחים, ובטח שאסור לערב את הצבא. זה קו אדום. אבל אני לא רוצה להרחיב כי זה עלול להזיק לעסקים".

לדבריו, "דעתי ידועה בנושא והוציאו דברים מפרופורציות. עם זאת אני לא איש פוליטי, אבל חשוב לי שהרפורמה תושלם בהסכמה".
בפוסט שהעלה לפייסבוק התייחס גאליס לסוגיית ההפגנות והעסקים ששבתו, וכתב כי "כשמאות אלפי מפגינים יוצאים לרחובות, כשעשרות אלפי אנשי מילואים ומאות טייסים מודיעים על הפסקת התנדבות, גם המגזר העסקי חייב לעשות כל שביכולתו לעצור את הטירוף.
"אז היום שמתי חולצת חאקי לפגישה הלילית המכרעת של פורום ראשי העסקים כדי שאזכור שאסור להשאיר את הגיבורים האלה לבד במערכה, והמגזר העסקי גם חייב לעשות מעשה".