הרפורמה במערכת המשפט: יואל נווה, הכלכלן הראשי במשרד האוצר לשעבר, התייחס היום (רביעי) להצהרה החריגה שפרסמה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס, המזהירה מפני פגיעה בכלכלת ישראל. "אנשי המקצוע במשרד האוצר לא מופתעים מהדו"ח", אמר בשיחה עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM. "במשך חודשים הם חזרו והזהירו את הממשלה שהפעולות שהיא מבצעת יביאו לפגיעה משמעותית בכלכלת ישראל".

מודי'ס בהודעה חריגה: "המתיחות הפוליטית עלולה לפגוע בכלכלת ישראל"
יום לאחר החקיקה: ירידות חדות בבורסה, השקל מתרסק

הוא הסביר: "צריך להבין שהאמון בין אנשי המקצוע במשרדי האוצר ובבנק הישראל לסוכנות הדירוג נבנה במשך שנים. גם אני השתתפתי במגעים עם הנציגים. אתה יוצר יחסים של אמון, ועל סמך המגעים האלה הם מבינים. להערכתי, באמירה אחת בעייתית ביותר האמון נשבר. זה דוח שמבהיר ומתקן את הדוח הקודם שפרסמה לאור מה שאמר לה ראש הממשלה. מה שהיא אומרת בשורה התחתונה זה 'אל תשקיעו עכשיו בכלכלת ישראל. המצב הוא ממש לא טוב להשקעות'".

נווה התייחס גם לתגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואמר: "הפרסום המהיר הזה הוא גיבוב של מילים, ומעיד על פאניקה. התוצאה היא מאוד לא טובה ולא נוחה. בסופו של יום גם שוק ההון וגם סוכנויות הדירוג מסתכלות על העתיד. לכאורה מצבה של ישראל סביר כרגע, אבל השאלה היא מה יהיה בהמשך. המגמות הן מגמות רעות ונובעות בראש ובראשונה מפעילות הממשלה".

הוא הזהיר: "הצלחנו להוכיח לעולם שמערכת המשטר בישראל לא יציבה, וברוב זעום בפרלמנט אפשר לשנות אותה והממשלה יצרה קרע עמוק בחברה הישראלית, וכשאין לכידות גם הכלכלה נפגעת כי כלכלה חזקה בנויה על חברה חזקה".