סוכנות הדירוג S&P הצטרפה לאזהרות מפני ההשלכות של המחלוקת סביב הרפורמה המשפטית ובאזהרה חריגה שפרסמה הערב (חמישי) נכתב כי "המחלוקת סביב הרפורמה, וכן שינויים במערכת המשפט, ימשיכו לפגוע בכלכלת ישראל". עם זאת, היא איננה משנה את דירוג האשראי בעת הזאת, בדומה להודעת חברת בדירוג מודי'ס מוקדם יותר השבוע.

בכיר לשעבר באוצר: "האמון של סוכנות מודי'ס בישראל נשבר"
"קריאת השכמה": מנכ"ל הבורסה במסר לראש הממשלה נתניהו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר: "כשמביטים מעבר לכותרות בערוצי התקשורת רואים שגם S&P כמו מודיס אינה ממליצה על הורדת דירוג האשראי ואינה מזהירה מפגיעה בכלכלה בשל הרפורמה המשפטית אלא בגלל המחאה שמייצרת אי יציבות". 

כזכור, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס מסרה מוקדם יותר השבוע הודעה חריגה בנוגע לתחזיתה לכלכלה הישראלית, ברקע העברת חוק צמצום עילת הסבירות אתמול בכנסת. לדברי הסוכנות, "המוסדות המבצעים והמחוקקים הפכו פחות צפויים ומוכנים יותר ליצור סיכונים משמעותיים ליציבות הכלכלית והחברתית".

לדבריהם, "אנו מאמינים שהאופי הרחב של הצעות הממשלה עלול להחליש מהותית את עצמאותה של מערכת המשפט ולשבש איזונים בין זרועות הממשל השונות, שהם היבטים חשובים של מוסדות חזקים לישראל אין חוקה כתובה והמערך המוסדי שלה נשען במידה רבה על פיקוח וביקורת שיפוטיים".